Ibland hopar det sig...

image150

Den här dagen började suveränt bra med att jag hörde Foolsgarden med "Lemon Tree" på bilradion när jag for till jobbet. Lemon tree är inte en speciellt bra låt egentligen men den gör i alla fall mig på bra humör varje gång jag hör den. Den är käck på något vis....
På jobbet var det upp till bevis direkt. Det var smörgåsbeställningar och tårtbeställningar som skulle fixas. Telefonen ringde i ett. Fullt med folk direkt på morgon som skulle ha smörgåsar och mitt uppe i allt två praktikanter som man ska försöka sysselsätta. Vid halv tio ringer dessutom A-M och säger att hon är sjuk. Med Bittan på mässa i Stockholm så blev det att Lotta fick åka hem en sväng och sova och sedan ta eftermiddagspasset. Inte mycket annat att göra.
image151
Hur som helst så lugnade det sig lite efter ett tag och jag, P. och R. fixade allting ganska bra.  Jag fick vara högsta hönset och beordra mina två praktikanter hit och dit. Gillar inte det så mycket egentligen men när det krisar sig så är jag ganska effektiv. R. var nog ganska trött när han gick hem idag. Inte så lätt att komma som tolvåring till ett café i kaos. Dessutom blev det varmt i gympadojorna som han hade så han fick låna mina Foppa-tofflor för att lufta fossingarna lite....

Eftermiddagen ägnades åt att dammsuga hela huset vilket var mer än välbehövligt. Tyvärr så sysselsätter sig Angelina med mindre roliga saker när jag städer. Hon öser nämligen ut allt hon hittar i alla lådor som finns så när jag har dammsugit klart är det bara att börja om från början igen.

Hade faktiskt ingen lust alls att åka till cirkelträningen idag. Det tog emot och det rejält, men väl där så är det alltid roligt. Trodde knappt att det skulle komma en kotte idag men vi blev 11 stycken till slut. Inte illa alls. Det blev ju naturligtvis väldigt varmt i lokalen så alla var dubbelt så svetta än vanligt. Gruvar mig lite inför Step- upen i morgon för jag har ju inte hunnit träna så mycket. Får hoppas att jag kommer ihåg det mesta....

Har spelat lite Monopol med Stefan på kvälls-kvisten ( jag vann) och tittat på Desperate Housewives. Missade litegrann eftersom Angelina sover väldigt oroligt. Hon hostar som bara den och vaknade till lite förut. Hon fick lite hostmedicin och mera välling, men hon sover fortfarande inte....Blir en kul kväll detta....

Min lediga dag rök ju all världens väg imorgon eftersom A-M är sjuk så det är väl bäst att försöka sova om det går....

Bäst idag: P. som är otroligt duktig och bra att arbeta med.
Sämst idag: Att jag har råkat tvätta Stefans mobil och nu vill han prompt ha en ny. Kruxet är att jag är pank....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback