Jag har ett snällt barn....

Ska börja med att lägga in lite bilder från igår när vi var på besök hos morfar Stig. På vägen dit fick vi se världens gulligaste lammungar och jag var tvungen att stanna och ta fram kameran.

image168
Söta lammungar med sina mamma

image169
Ensam liten tuffing


image170
Stefan ville visa upp sin medalj

image171
Angelina busar-som vanligt

Vi fick både kaffe, tårta, glass, godis och annat kaffebröd hos morfar så hungriga behövde vi inte vara. Angelina spelade som vanligt piano och hann att dra Fjosok (katten) i tassen så han blev sur. Glenn och Andrea var också där. Andrea kände sig mest gravid och var lika trött som jag så vi tittade mest på TV och slöade medans Glenn satt i timmar och byggde lego! Min bor är snart 25 för övrigt men lego blir han nog aldrig för gammal för....

Idag har jag jobbat igen och kände mig otroligt pigg imorse trots att jag somnade ganska sent igår. Otroligt nog hade vi inga smörgåstårtor att göra idag. Halleluja! Däremot kom det in en del på beställning tills valborg, men det struntar jag högaktningsfullt i för jag är ledig ända tills på fredag!

Åkte direkt till Angelinas utvecklingssamtal med M. Som väntat så var allting bra. Hon är en bestämd liten dam som vet vad hon vill och envis som tusan. Inget jag redan visste. Frågade om hon slog andra barn som hon slår Stefan men det hände som tur var inte så ofta sade M. Oftast inträffade det när de stora barnen var för nära henne och hon ville vara ifred. Annars så klarar hon sig mycket själv och struttar mest omkring och dolar. Hon klarar av att kommunicera fast hon inte kan alla ord än och hon förstår vad man menar. Inget att oroa sig för alltså och det trodde jag inte heller.....

Hämtade Angelina ute efter samtalet och hon blev överlycklig när hon fick se mig. Var bara hemma en kort stund för lite mat och sedan for vi ut till golfbanan för C. hade ringt och frågat om jag ville med. Kände att jag behövde få lite luft så jag nappade. Provade både hennes nya hybrid och driver på ranchen. Kändes sköna båda två.

Det gick ganska hyfsat idag också och jag skrapade ihop 16 poäng. Skulle egentligen ha haft 17 men jag slarvade så in i bomben med en kortputt på 17:e som jag försökte slå i med en hand-och missade. Spelar mindre roll...Puttade bra idag också och det är alltid en hjälp. Utslagen var inte lika bra som sist, men jag slår definitivt längre nu. Angelina var verkligen jättesnäll hela tiden och hon åt upp typ hela C:s förråd av Marie-kex....På sista hålet fick hon nog för då var hon jättetrött, men det gjorde ju inget för då var det ju dags att åka hem....

Har pratat lite med U. L. på telefon om reaktionerna på vårt mejl till skolchefen. Enligt henne är det inte alls säkert att den nye killen verkligen ska börja i klassen och att han bara ska gå en prövotid...Vet inte vad jag ska tro eftersom alla säger olika....
Stefan däremot imponerade på mig idag när jag sa till honom att han skulle göra sitt bästa för att få den nya killen att känna sig välkommen när det ändå är som det är.

image172
Har betalat en hög med räkningar och funderar på att fixa deklarationen. Får väl skaffa nytt Bank-ID för femtielfte gången eftersom jag alltid glömmer bort lösenordet mellan gångerna jag använder det. Får lite pengar tillbaka i år också så jag är nöjd. Deklarera känns därför lite kul nu när jag till och med har hittat alla kontrolluppgifter.

image173
Bäst idag: Min putter. Gammal, billig, men ofta väldigt bra.
Sämst idag: Tänk om drivern funkade lika bra. Ingen katastrof idag, men inte bra heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback