Måste ta det lugnt nu....

image152

Har känt de senaste dagarna att allt börjar stiga mig över huvudet nu. Jag känner mig trött och sliten och är otroligt lättirriterad. Behöver lite lugn och ro i några dagar. Men hur får man det när man jobbar i stort sett heltid, har två barn som ska tas om hand, blöjbyten som ska göras, läxor som ska läsas, tvätt som ska tvättas, mat som ska lagas, träningspass som ska genomföras och städning som ska uträttas? Svar: Det får man inte! Därför får man helt enkelt prioritera bort det som är enklast att strunta i. Här hemma är det just nu tvätten, disken och övrig städning som får stryka på foten. Det finns drivvis med tvätt i tvättstugan och sovrummet som väntar på att kastas i maskinen, tvätt som ska vikas och tvätt som ska hängas. Jag tvättar oftast två stora maskiner per dag och kommer ändå aldrig ikapp....

image153

Jag och Lotta fick jobba idag när A-M var sjuk. Sålde hur mycket glass som helst. Provade faktiskt mjuk-glassen och den var alldeles underbart god. Sen kostade den skjortan i inköp också....
Marielle är också sjuk och A-M kan inte jobba imorgon heller så jag och Lotta fick tänka till ordentligt innan vi fick ihop schemat inför imorgon. Nu har det verkligen varit rörigt ett tag. Det är så mycket som kör ihop sig med sjukdomar, konferenser, möten mm. Det brukar dock fixa sig i slutändan.

image155

Stefan har varit barnvakt idag när jag hade Step up-en istället för C. Körde ett ganska tufft pass och det var jätte-kul. Blev som vanligt väldigt tätt och hade halsen full av slem på slutet. Ventilationen på den där träningslokalen lämnar en  hel del att önska....Känner att det ändå ska bli skönt att snart ta ett litet break från träningen. Nu är det bara två pass kvar för min del. Imorgon och på tisdag. Sen har man kvällarna fria och det är rätt gött. Mina trogna barnvakter kan förhoppningsvis få lite ledigt också.

När jag kom hem hade Angelina sovit en stund. Stefan hade satt henne i sängen när hon hade sopat till honom och då somnade hon en kvart och resultatet är att hon vägrar att sova nu. Annars hade allt gått bra och han hade både bytt blöja och borstat tänderna på henne. Han är att go min lilla gubbe-stubbe....
Angelina har också varit trött idag. De sa på dagis att hon inte var sig riktigt lik och ville mest sitta i vagnen eller bli buren. Inte så konstigt med tanke på hur mycket hon har varit på dagis på sistone. Dessutom har hon ju inte sovit värst bra de senaste nätterna. Sedan jag hämtade henne har jag i alla fall inte sett till några trötthetstecken. Hon har sprungit runt som en vilde hela eftermiddagen och kvällen. Hon har rotat igenom all smutstvätt och försökt att sätta på sig varenda par byxor...

Pratade lite med Peter förut och han var på Hvaler där han ska på konferens imorgon. Saknar honom jättemycket just nu....

Får ta tag i lite saker innan jag däckar för dagen....

Bäst idag: Step-passet var verkligen otroligt kul idag. Det flöt på bra.
Sämst idag: Att alla är sjuka....är så otroligt trött på sjukdomar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback