Rummel och rabalder

Känner att det är hög tid att uppdatera bloggen nu innan ni som läser tröttnar. Ber om ursäkt men jag har haft fullt upp och när det är så underbart väder känner man knappast för att sätta sig vid datorn.

I lördags var det som sagt full fart från morgon till kväll. Peter kom inte hem förrän vid fyratiden på natten och fick inte sova värst länge för jag åkte till jobbet vid sju. Gjorde inte mindre än fem smörgåstårtor innan vi öppnade och det var jag glad för. Det var ganska livat i lördags också och vi hade haft ett kaos om jag inte hade förberett smörgåstgårtorna.

På kvällen var det dags för mig att gå ut och partaja tillsammans med brorsan. Var hos morsan och snodde både en tunika och ett par skor. Lånade menade jag, inte snodde, det kan missuppfattas. Det är praktiskt att ha en morsa med bra klädstil (för det mesta) och som har ungefär samma klädstorlek och skostorlek. Tyvärr (för mig) har morsan blivit så smal den sista tiden så allt passar inte längre.

Jag hade snikat mig med på M.A:s 20-årsfest genom brorsan och befarade att jag skulle känna mig som en tant men det var jätte-trevligt. Hamnade i en djup (nåja) konversation med L.B och käkade massa olika slags kladdkaka med jordgubbar och vispgrädde. Detta sköljdes ned med öl. Gottigott.

image141
Vi var inte så fulla som vi ser ut

image142
Kladdkake-bordet. Vilken dröm!

Jag, brorsan och ett gäng knallade upp till hotellet vid halv tolv. Var inte alls så mycket folk som jag hade trott och det blev mest att jag satt och pratade med folk. Kände inte för att dansa heller för jag tyckte inte bandet som spelade var något bra. Drog upp till Hawaii vid halv två, men där var det fortfarande inträde. Glöm det....Gick till cafét och avnjöt en räkbaguette innan jag vinglade hem. Somnade troligtvis innan jag hann att träffa kudden.

image139
Jag med min nya favorit-drink Likör 43. Har aldrig gillat den förr men den här var super!

image140
Rätt så lullig precis innan hemgång

Bäst: Att komma ut och träffa folk annat än i jobbet
Sämst: Att ibland får man veta saker man helst inte vill veta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback