Solstollar

Ja så känner jag mig faktiskt. Har varit ute i princip hela dagen idag också. Helt fantastiskt vårväder som inte ska missas!

image146

Angelina försöker väcka Stefan som ligger under täcket!

Angelina hostade otäckt hela natten så varken hon eller jag sov något vidare. Stefan fick jag knappt upp imorse.
Tog ett välbehövligt bad och gick sedan upp till Handelsbanken för mitt sparande-möte med K. Angelina var i röjartaget och var inte helt lätt kontrollera bland alla rolig skrivbordssaker. Hon fick penna och papper av K. men jag tror hon ritade mer på skrivbordet än på pappret. Nu har jag i alla fall samlat på mig många vuxenpoäng för nu ska jag både pensions-spara och lägga upp en buffert. Kommer inte ha något kvar att leva på efter lön så jag får väl leva på min man i fortsättningen. Hahaha...närå det känns ganska bra att få detta fixat. Man behöver bara en spark därbak så det blir av.

image147

Angelina har lånat morsans skor och vinglar runt i dem.


Angelina blev så uttråkad att hon somnade på hemvägen så jag passade på att vränga mig ner i en brasse-stol och bara njuta i solskenet en stund. Jag somnade naturligtvis och vaknade alldeles svettig och vimmelkantig. Fick faktiskt ordentligt med färg också.
Har fixat lite i trädgården och tagit bort lite skräp ur rabatterna. Skulle vilja plantera men är väl medveten om att det är för tidigt än. Vårkragarna spricker snart ut på baksidan så då blir det ju lite liv i rabatten i alla fall.
image148

For ut en sväng till Abeko och hittade en söt solhatt till Angelina som hon tyvärr inte vill veta av. Åkte också till ÖB och köpte en brasse-stol med Nalle Puh på. Kostade bara 59:-. Ett fynd. Skulle dock inte tro att det blir så lätt att få henne att sitta värst länge i den....
image149
På kvällen gick vi ned till aulan för att titta på Micaela när hon skulle dansa. Det var musikskolan som spelade och man fick göra något slags musik-kryss. Inte så lätt med en klängig och trött Angelina i famnen. Stefan placerade sig längst fram för att ta kort men då dog naturligtvis batterierna i kameran...
När vi skulle gå hem hittade Stefan ett Mastercard på marken. Som tur var fanns ägaren på Eniro och Stefan ringde själv upp. De kom en liten stund senare och hämtade kortet men Stefan fick inte ens en krona i hitte-lön. Otroligt snålt tycker jag!

Skulle egentligen ha varit ute och sprungit idag men jag ska ha träningspass tre dagar på raken nu så det räcker nog känns det som. Har ganska mycket träningsvärk efter golfrundan igår dessutom. Ska gå och lägga mig och läsa istället....

Bäst idag: Vädret. Känns nästan som sommar.
Sämst: Stefan har börjat bråka på skolan igen och jag vill INTE att allt ska börja om från början igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback