Och så var vi bara två...

Hade ställt klockan på 06.30 idag. 06.33 skulle nämligen finalen i lagkappen på 400 m gå av stapeln och det ville jag inte missa. Det gjorde jag. När jag hade fått på TV:n så stod amerikanerna med Mike Phelps i spetsen och jublade för fulla muggar...Lite surt med tanke på vilket lopp det var. Svenskarna simmade bra, men inte tillräckligt bra....

På jobbet idag var det riktigt kul. Jag kände mig sådär pratglad och snudd på överkäck. Det vill säga ända tills en gubbe kom och kommenterade att besticken stod vända åt fel håll. Han menade att "det var ohygieniskt med tanke på alla människor som tafsade på dem".
Genom sig själv känner man andra tänkte jag men lyckades knipa käft. Jag går i alla fall inte och pillar på samtliga bestick innan jag bestämmer mig för vilka jag ska ha. Hoppas och tror att ni inte gör det heller...                             Linslusarna busar lite....

J. och V. kom in med lill-skruttan som inte är så liten längre. Har inte sett henne på minst ett halvår. Passade på att luncha samtidigt som de var där och fick lite sällskap för en gångs skull.

Grattis också till Maja som fyller två år idag. Snart är det Angelinas tur också. Usch vad tiden går....

Stefan har spenderat hela dagen hos Jakob och spelat paint-ball så han for till Anna redan igår kväll. Detta innebar att Lizzie fick vara ensam hemma hela dagen. När jag kom hem släppte jag ut henne och gick direkt för att hämta Angelina. Inte populärt. Hon började mjaua och skrika så jag hörde henne ända upp till dagis. Stackars Lizzie kände sig ensam....
Vi har spenderat mycket tid med henne i eftermiddag.

Man får väldigt mycket mer tid över när man bara har en unge att hålla reda på så jag och Angelina har hunnit med mycket på eftermiddagen. Vi har läst minst 20 böcker, tvättat, lagat mat och varit ute en bra stund.

Blev väldigt överraskad när jag fick resultatet från förra onsdagens damgolftävling. Jag vann nämligen på mitt usla resultat. Tydligen var de andra ännu sämre. Där ser man.... Med andra ord har jag vunnit två av tre damgolftävlingar som jag har ställt upp i. Ganska stor skillnad mot placeringarna i de riktiga tävlingarna...

Nu ska jag snart kolla lite OS-sammanfattning. Hann precis hem så jag kunde se sista halvleken på handbollen. Sverige spelade bra även idag men förlorade ändå. Lite trist...
Ännu tristare är att allt som man verkligen är intresserad av går på förmiddagarna så man missar ju hela skiten.

Har beställt lite DVD-material inför säsongen med lite inspiration. Det blev en med gympa, en med funktionell träning och en med styrka i grupp. Behöver verkligen lite nya uppslag till cirkelträningen. Ska även kolla lite ny musik. Det gäller att vara ute i hyfsad god tid för det blir ändå alltid bråttom på slutet. Ser verkligen fram emot att komma igång igen....

Lite bilder från den gångna helgen samt idag oxå...


Peter framför datorn....Nu är han i Moss...tror jag.....


Så här gott sov Angelina igår eftermiddag


Det regnade lite igår...Som tur var hann vi golfa innan det vräkte ner...


Angelina leker med grannens katt Fritz. Världens snällaste katt....

Ha de gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback