Putta åt fel håll går alldeles utmärkt...

Idag slog den första höstförkylningen till på allvar. Vaknade (45 minuter försent) och hade rätt så ont i halsen. Har blivit värre under dagen och efter kvällens golfrunda så känner jag mig helkass. Har ont i halsen, bihålorna och musklerna. Vet inte om mitt nattsuddande har med saken att göra men det är väl inte helt omöjligt. Min kropp har fått gå på högvarv i några veckor nu så jag kanske är lite sliten....

Väldigt trött och hängig Tessan

Jobbade med Lotta idag för A-M har semester i några dagar. Märktes att det var barnbidrag och pension idag för det var betydligt mera fart än igår.
Det blev snabb-middag idag eftersom jag skulle ut och golfa så det blev Götes-mat.

Hann att kolla in Usain Bolts rent utav historiska lopp på 200 meter. Vilken kille! När det var några futtiga meter kvar så trodde jag att det gick för långsamt men killen har rätt så länga ben så det fixade sig ju trots motvinden. 19,30 är en smått fantastisk tid. Michael Johnson trodde före loppet att Bolt kunde slå hans världsrekord men inte än på några år. "Det tar många år innan man lär sig springa 200 meter", menade han. Inte för Bolt. Han är 22 år och OS-mästare samt världsrekord-havare på både 100 och 200 meter. Det är smått otroligt! Hoppas hoppas hoppas att han inte är dopad. Det skulle kännas så fruktansvärt tråkigt....

Bestämde på eftermiddagen att gå ut med damgolfen trots det usla vädret. Precis innan vi for så hällregnade det. Både jag och Caisa kände oss som idioter när vi for ut till banan. När vi kom fram så gav det sig dock ganska snart och det var inte så mycket regn vi fick på oss.
Idag spelade vi med att vi skulle putta åt fel håll. Jag puttar ju i vanliga fall ifrån höger till vänster. Nu fick vi byta putter och köra ifrån andra hållet. Fick låna Teresias Cobraputter och jag puttade faktiskt bättre än på länge. Ska nog kanske prova att byta håll i framtiden...
Tyvärr så lämnade det övriga spelet mycket övrigt att önska. Jag spelade fullkomligt bedrövligt stundtals. Visst var det blött och jävligt men det var inte det som var felet. Jag fick inte iväg bollarna helt enkelt. Jag var i varenda jävla bunker och vattenhinder på hela banan. Skärpte till mig lite på de tre sista hålen i alla fall men det hindrar mig nog inte från att komma sist den här gången...

Stefan har haft det bra de första dagarna på skolan. Inte så konstigt kanske eftersom de bara gör skojsiga saker. Idag har de till exempel varit och bowlat. Imorgon blir det filmvisning och på fredag ska de ha knytkalas med föräldrarna. Tror att det är oerhört nyttigt för barnen med sådana här teambildningsdagar och framför allt att de får en mjukstart på terminen. Mycket bra initiativ tycker jag. Man måste berömma litegrann också...

Nu får det bli kvällsmat och direkt i säng så får vi se hur jag mår imorron...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback