Suck...inte ens Stefan....



Igår hade jag några önskningar men det blev inte värst många som infriades. Det var egentligen bara Carro som höll hela vägen.
Började den här dagen med att kolla in Carro i längdkvalet. Har egentligen inte sett henne hoppa på hela säsongen så det var lite spännande.
Det har gnällts en hel del om hennes byte ifrån sjukampen till längdhoppet som huvudgren, speciellt från medierna som suktar efter rekord och medaljer på löpande band. Hon har i stort sett sågats som både längdhopperska och trestegshoppare. De flesta experterna tycker att hon skulle vara betydligt bättre redan nu med tanke på att hon har tränat såpass mycket längdhopp redan tidigare. Men hur lätt är det egentligen?
Som hon säger själv så är hon egentligen bara en nybörjare. Problemet är att alla förväntar sig att Carro ska göra underverk så fort hon stiger in på en friidrottsarena. Jag tycker att Carolina är otroligt modig som vågar ta steget och chansa lite. För henne själv var det antagligen inget svårt beslut. Hon tyckte inte sjukampen var rolig längre och därför slutade hon. Punkt slut. Hon tävlar och idrottar för att hon tycker det är himla kul helt enkelt och hon ville ha en ny utmaning. Hon struntar i sponsoravtal och alla förståsigpåare. "Jag har så jag klarar mig i alla fall" svarade hon en journalist häromdagen som undrade om hon var rädd för att göra fiasko i OS samtidigt som hennes sponsoravtal med Reebook ska omförhandlas efteråt. Way to go Carro.
Carro har en förmåga att göra underverk när man minst anar det och jag blir inte ett dugg förvånad om hon klämmer till med ett jättehopp i finalen och tar medalj. Roligast vore det om hon kunde hoppa över 7 meter och sätta nytt svenskt rekord. Heja Carro-jag tror på dig.


Att Stefan Holm inte kunde försvara sitt OS-guld var väl kanske inte så oväntat. Alltid kommer det någon annan snubbe som hoppar högre, men lite förvånad var jag ändå att såpass många var med i sluklämmen. Silnov var en värdig vinnare och det hade varit så kul om ´han hade klarat 2,42. Det gör han nog troligen snart i alla fall.
Stefan Holm slutar väl antagligen inom kort men han behöver knappast deppa efter en sådan makalös karriär. Stefan du ä bäst i alla fall...

Johan Wissman i OS-final på 400 meter. Helt otroligt egentligen och det är verkligen skoj att följa hans utveckling. Det är något visst med sprintgrenar ändå.

Handbollstjejerna var totalt chanslösa mot norskorna och förlorade till slut med 7 mål. Nu får de sikta in sig på en femte plats....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback