Fredag kväll hos Andersson/Broms - mys eller mardröm?


Fredags-kvällar hemma hos familjen Andersson/Broms följer i stort sett samma mönster vecka efter vecka. Jag jobbar alltid eftermiddag plus att jag städar så jag slutar inte förrän cirka halv åtta. Då har jag jobbat i nio och en halv timme i oftast väldigt slitigt tempo. Sedan åker jag till ICA och handlar och därefter fortsätter jag till Pizzeria Venedig för att hämta de beställda pizzorna. Jag äter allltid Hawaii med kebabsås som jag delar med Angelina. Stefan äter alltid Calzone med kebabsås. Peter är den enda som varierar sig lite från gång till gång.
Oftast är det en väldigt kritisk period någon gång mellan städningens början tills jag får i mig första tuggan med pizza för då är jag otroligt trött och vad värre är, jävligt hungrig! Ingen bra kombination direkt! Så när jag kommer hem till familjen som jag har längtat efter hela dagen så är jag mest sur, förbannad, trött, hungrig ja allt på en gång och det är bäst för mina närmaste att inte öppna munnen över huvudtaget innan jag hinner att varva ner.

Idag var det en typisk jobbig fredag. Kändes som om jag aldrig skulle komma hem ifrån jobbet och det var många svärord som slapp ut från min mun innan jag kom hem. Det har varit så fruktansvärt varmt idag för vi kan inte ha dörrarna öppna för då kommer getingarna in. På eftermiddagen höll jag på att tuppa av så då skulle jag sätta på luft-konditioneringen, men jag hittade typiskt nog inte kontrollen så jag fick helt enkelt stå ut. Arbetsrocken hade klibbat fast på ryggen när jag skulle ta av den. Då är det inte konstigt att man blir förbaskat trött och sleten...
Idag skulle dessutom Peter iväg till hotellet för att vara ljudtekniker åt Henrik Åberg (Elvisimitatören) så jag är ensam hemma med barnen och vill helst bara gå och lägga mig direkt men det går ju inte. Har tagit ett välbehövligt bad med Angelina och försökt att lägga henne men med samma resultat som tidigare denna vecka: Hon gallskriker!
Jag hatar när hon kommer in i sådana här perioder för man får aldrig en lugn stund. Inte ens på kvällarna.

Det här är lite av vad Angelina har hittat på idag....


Hittat en penna i pappas arbetsbyxor och ritat både på säng, sängkläder och golv...


Rivit ner grinden...


...och försökt att använda två nappar samtidigt....


Imorse följde jag med Stefan till skolan för hans klass hade öppet hus med föräldrafika. De spelade upp lite sketcher som handlade om de värdegrundsfrågor samt regler som klassen har pratat om denna vecka. Sedan fick vi fika och kolla in bänkarna, samtala med andra föräldrar och så vidare...Blev förvånad över att så många föräldrar hade lyckats komma dit trots tidpunkten. Pratade med Madde om hur det hade gått för Stefan denna vecka. Både bra och dåliga nyheter tyvärr som förnledde att Peter fick ta ett litet snack med Stefan efter skolan...

Det blev ju ingen lyckad OS-dag idag heller för svenskarna, undantaget Jörgen Persson som är i semifinal i pingis...Carolina K. var ju en stor besvikelse och jag som verkligen trodde på henne...kanske mer än på någon annan friidrottare. Nu blir det nog inga friidrottsmedaljer för jag tror knappast att Emma Green eller Magnus Arvidsson grejar det...Ett riktigt skit-OS för svensk del för att sammanfatta det hela....

Imorgon är det dags att jobba för tredje lördagen på raken. Är ganska trött på jobb nu och det ska bli jäkligt skönt att bara jobba tre dagar nästa vecka. Behöver komma ikapp med en hel del andra saker som jag inte hinner med när jag jobbar heltid, vilket jag har gjort i över tre veckor nu.

På söndag blir det tjejdag på Forsbacka GK. Jag, Bittan, Charlotte och Caisa ska dit och spela. Detta har vi pratat om i flera år nu så det ska bli skitkul. Hoppas bara att vädergudarna är nådiga och att jag spelar betydligt bättre än senast....

Nu är det hög tid att parkera i sängen för att ladda batterierna tills imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback