Ett nytt år står för dörren...

Nu har jag precis duschat och gjort mig i ordning för vårt stillsamma nyårsfirande med bara familjen. Vi ska äta och dricka gott, se när Småkronorna slår Ryssland i ishockey och sedan smälla raketer och fira in det nya året.

Har ägnat eftermiddagen i träningslokalen och försökt att snickra ihop mitt aerobicpass. Gick sådär faktiskt. Fick ihop två block men har tyvärr två kvar och jag får inte riktigt ihop det. Det var i alla fall väldigt skönt att röra på sig. Kändes att det var ett bra tag sedan sist.

Ska försöka att sammanfatta detta året med lite tillbakablickar. Får väl se hur det går för mitt korttidsminne är ganska uselt. Får ta bloggen till hjälp antar jag....

Januari, februari och mars

Firade in nya året tillsammans med goda vänner i Blomskog. Sedan följde sjukdomar på sjukdomar på sjukdomar. Det gick runt runt bland alla familjemedlemmar och det tog inte slut förrän i april. Det är väl egentligen det jag kommer ihåg mest av allt. Stefan hamnade på sjukan med misstänkt hjärnhinneinflammation som visade sig (gudskelov) att vara bihåleinflammation. Det var dessutom öroninflammationer, ögoninflammationer samt streptokocker i parti och minut. Ingen rolig tid direkt som tog både psykiskt och fysiskt.




Något skidåkande blev det inte för det fanns ingen snö...

Jag börjar blogga. En mycket bra ide som jag inte ångrar en sekund. Bloggandet är min terapi....

Jag klippte av mig håret efter ett tags sparande. Insåg hur ful jag var och av åkte barret. Nu kommer jag aldrig mer att spara. Kortklippt forever!


April

Stefan in på sjukan igen och gjorde en biopsi på en konstig utväxt han hade.

Peter åkte till Spanien med Lasse och vi andra fick vackert stanna hemma.



Första underbara golfrundan den 21:a. Det gick väldigt bra har jag för mig....

Maj

Stefan till Tunisien och vi andra fick vackert stanna hemma då också....

Vi började renoveringen av cafet och bageridelen...

Jag fick världens halsfluss och var förbaskat sjuk!



30:e maj var det båtpremiär och vi for till Båtholmen och grillade. Angelina badade.

Juni

Sverige spelade pissdåligt i EM och åkte ur redan efter gruppspelet.

Jag och Peter firade nationaldagen i ett väldigt varmt och somrigt Göteborg. Åt för mycket mat och hittade inte hem till hotellet. Ett av årets mest tragikomiska tillfällen.


Hittade tillbaka till parken dagen före midsommaren. Skulle se Karl-Petter men det hann vi in
te....

Midsommarfirande hos Bittan och Morgan (ute i Strand) i soligt men kyligt väder.

Magnus och Helena gifte sig och det var ett sjudundrande till kalas. Årets roligaste fest alla kategorier!



Juli
Vi for på semester till High Chaparall. Det fina vädret försvann....
Peter bröt av bilnyckeln och vår semester kunde ha startat bättre. Allt som allt blev det en minnesvärd resa med många roliga upplevelser....Vi älskade verkligen hotellet i Borås efter alla småstugor....


Bageriet och den nya kallskänken blev klart och jisses vad mycket smidigare allt blev!

Årets viktigaste händelse: Jag blev faster till en underbart söt liten Linnea som föddes den 12:e juli, Stortravsdagen. Vi fick nyheten när vi satt och hade fest efter stortravet i Johan N:s pappas båt.


En del fina båtturer blev det men den härligaste var ändå den till Östra Silen. Årets varmaste helg gav vi oss av på boat-trip te Sellre och det var helt fantastiskta dagar. Det är sådana stunder som man kommer att minnas långt framöver. Då hade vi det så bra som man bara kan ha.....

Augusti

Vi fick vår jättesnälla och goa katt Lizzie. Hon är antagligen världens mest sällskapssjuka katt och känner sig hemma överallt....

Två veckor av den här månaden ägnades åt OS. Ett OS som inte direkt blev lyckat ur svenskt perspektiv men det var ändå en fröjd att se Usain Bolt flyga fram och Michel Phelps krossa alla rekord.

September

Mina fotbollar i halsen blev äntligen bortopererade. Det var inte direkt behagligt de första två veckorna efteråt men lagom till Årjängsmarten var jag fit for fight igen.

På pricken två veckor efter operationen började jag att träna igen och efter ytterligare en vecka så körde jag mitt första riktiga aerobicpass utan att bli tätt i näsan överhuvudtaget! Jag är som en helt ny människa!

Angelina fyllde två år och är nu en riktigt bestämd liten flicka.



Oktober

Jag fyllde år och kände..jaha...två år kvar till trettio....

Dansbandskampen började och jag blev en dansbandsnörd i några veckor framöver....

Stefan bytte skola och jag fick helt plötsligt gå upp väldigt tidigt på morgonen för att hinna....


November

Ja...vad fan gjorde jag i november egentligen....inte värst mycket intressant tydligen....

December

Jobb jobb jobb...i alla fall mestadelen av den här månaden när man inte har käkat julbord eller partat.
Festen i Musikkällarn var ordentligt grym.

Hann med en hockeymatch också som Färjestad förlorade...buhu....

Nu är i alla fall året till ända. Nu ska jag blanda till en riktigt god drink och kosa till det innan tolvslaget!

GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback