Julkaos i Karlstad

Imorse masade vi oss så iväg till Karlstad eller rättare sagt först till Kristinehamn. Där fick jag mitt hemliga ärende uträttat och sedan for vi iväg för att kolla en platt-TV som Peter hade nosat upp på Blocket. Han lyckades få den för en billig peng och jag tror att vi gjorde ett bra köp. Den var på 42 tum och det var jämt och nätt den gick in i bakluckan. Peter var som ett litet barn på julafton ska tilläggas. Han har verkligen väntat länge på den där platt-TV:n så han fick hållas....


TV:n på plats och Simpsons är på (som vanligt)...

For vidare till Karlstad och började inköpen på Toy´s R Us. Hade fått pengar medskickade ifrån höger och vänster och vi hittade både lätt och smidigt grejer till Linan. Hon kommer att få en hel drös med paket kan tilläggas....
Fortsatte till Bergvik där det var smetat med folk. Fick snurra runt ett bra tag innan vi ens fick en parkeringsplats. Inhandlade paket till Stefan och litegrann mer till Angelina. Sedan tog det otroliga flytet stopp. En viss grej som jag var tvungen att ha fanns ingenstans. Har dessutom dammsugit både Töcksfors och Årjäng efter just den här grejen.
Mycket stressande.

Fick ta en tur till Mitt i City. Samma sak med parkeringsplatser där. Fanns ingen att uppbringa så Peter snikade sig in på en förhyrd plats eftersom han och Angelina skulle vänta i bilen. När han till slut svängde in på parkeringsfickan så missade han dock väggen som han bumpade in i. Föranledde ett litet skrattanfall kan jag lova....
Hittade ingenting där heller fast jag letade som en idiot. Insåg att vi inte kunde åka till ytterligare ställen för att leta så jag gav upp och vi for hem.

Peter slängde upp TV:N och sedan for han iväg på pokerkväll.
Glenn, Linnéa och Andréa kikade förbi en stund och sa hej.

Lina och Nea gosar i soffan...


Linnéa har spanat in Linas napp...



Två söta kusiner...


Glennsan var både tött o hungrig och parkerade på golvet.

Sedan har det varit Dansbandskampen för hela slanten. Ska snart försöka få Linan i säng och efteråt blir det att öppna en öl (i brist på en iskall Absolut Päron-drink) och börja att slå in alla paket. Såg att "De Omutbara" går på TV:n senare så den ska jag också försöka att hinna se.
Imorgon får det bli Operation Julstädning i sista minuten. Förstår inte...i tisdags tyckte jag att det såg hyfsat ut här men nu är det rena kaoset igen. Blir säkert en lång och härlig dag med dammtrasan i högsta hugg....

Nu ska jag försöka lägga in lite bilder från tidigare under veckan....


Frukost i stearinljusets sken....


Peter hittade Stefans gamla tågbana på vinden och den gillade Angelina skarpt.


Lizzie i badrummet där hon trivs bäst...


Vi har hittat den försvunna tomten!


Jag med strykjärnet i högsta hugg!


Granen på plats men den lutar så det får vi fixa till innan vi klär den imorgon...


Kolla in den lilla röda pallen under Angelina! Den tillhör en av mina tygtomtar och är inte anpassad för tvååringar, men det struntar ju Angelina i....


Peter har tagit den här bilden när han experimenterade med kameran. Tyckte att den var fin så den fick komma med....

Nu ska jag natta Linan och hoppas att hon somnar gott....Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback