Äntligen på plats!

Äntligen säger jag bara! De där julgardinerna som jag har tjatat om i snart en veckas tid, kanske mer, är äntligen på plats och det känns som om en sten har fallit från mina axlar. Jag gillar verkligen inte att byta gardiner...jo jag gillar att få nya gardiner upphängda men inte att hänga upp dem själv. Alltid är det något som krånglar så det ger upphov till en drös av okvädningsord. Dessutom är det antagligen mycket lättare att byta gardiner om man är längre än 1,60.
Blev i alla fall nöjd. Det är ju inga svindyra gardiner (Jotex) så det blir som det blir men vafan, de ska ju bara hänga en månad ungefär....Kände att julstämningen nu så smått börjar infinna sig...


Köpte korta gardiner i år för annars hänger de ner i golvet. Jag kan ju inte sy en rak söm på en symaskin så lägga upp dem blir det inte tal på! Bättre att göra det lättvindigt för sig ifrån start....



Ta kort mot fönstret med kameran...ingen bra idé....


Ååååå vad jag avskyr de där sofforna!

 
De i sovrummet var snyggast men bilden blev tyärr lite suddig. Ville inte förstöra mys-stämningen genom att använda blixt.


Datarummet är just nu det fulaste rummet i hela huset och här går det inte att få någonting bra förrän vi har tapetserat om och kastat ut allt möblemang....


Min favvostjärna-inköpt på Stuket för ett par-tre år sedan....




Hittade de där små tomtarna i ett skåp i hallen. Har tydligen fått dem av mormor 1997 men jag har aldrig använt dem tror jag. Jättesöta och Angelina tycker att de är roliga att leka med oxå!






Började inte jobba förrän tio idag och det var tur för jag var lika seg och trött imorse som i förrgår. Nästan i alla fall.
Blev en jäkla rush framåt lunchtid så jag och Lotta fick stå på en del. På eftermiddagen var det däremot så dötråkigt så jag trodde aldrig dagen skulle ta slut. Konstigt det där....Smakade på Bittans nygjorda praliner som smakade himmelskt. Ska ni prova om ni har vägarna förbi.....
Hade lite problem när jag skulle åka hem och ta mig upp i backen med Volvon. Hade backat ner så himla dumt så jag var bara centimeter ifrån att backa in i "han i källarens bil". Klarade dock att svänga förbi med en hårsmån för att kunna ta sats uppför backen. Kom upp på första försöket och lov....
Eftersom jag inte behövde städa så var jag hemma redan vid sju och möttes av en liten skrutta som nog hade längtat efter mamma en del. Hon hade tydligen haft jättekul på dagis idag också för de hade övat luciasånger samt åkt pulka till skogen.

Sedan har jag ägnat i stort sett hela kvällen åt gardinupphägning samt annan städning samt haft magknip. Brukar sällan ha ont i magen så jag vet inte riktigt vad det beror på. Känns inte alls bra. Bådar inte så gott inför julbordet imorgon kväll....

Lite annat....

Det är otroligt att en människa som har erkänt att hon har dödat en man och sedan tagit hans pengar direkt efteråt bara döms till villkorligt för bedrägeri! Hon hävdar att hon dödat honom i nödvärn eftersom han ofredade henne sexuellt. Varför går man då ut på shoppingtur efteråt kan man ju fråga sig....Åklagaren som skötte detta fallet kan inte ha gjort sitt jobb särskilt bra kan man anse.
Jämför då med Max och Saga-fallet som nu är uppe i hovrätten. Christine Schürrer dömdes egentligen utan tillräckliga bevis och hon hävdar ju själv att hon är oskyldig, vilket jag personligen tror är väldigt osannolikt men ändå....Konstigt hur olika utfallen kan bli ändå....man börjar ju minst sagt att ifrågasätta rättsystemet i Sverige.

Vinst igen idag för FBK och Jörgen Jönsson var tydligen en av de bästa på rinken. Än kan man inte räkna bort gammelgubben! Härligt!

Tycker att Röda Korsets initiativ att sälja kramar är väldigt sött och gosigt....

Nä nu blir det Aftonbladet-läsning (troligtvis i tmax fem minuter) och sedan slockna.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback