Nikotin och koffein är mitt drivmedel....

Dagens nyhet! Angelina har äntligen kissat på pottan! Typiskt nog var jag inte hemma och bevittnade händelsen. Jag var på cirkelträning och mormor var här som barnvakt. Vi har provat och provat och Angelina har suttit på den där pottan och stönat och stånkat men det har aldrig hänt varken det ena eller det andra så det var verkligen på tiden. Jo förut idag så pruttade hon och så sa hon: "Lina kunde ju" och trodde att hon hade bajsat. Sen skrattade hon hysteriskt åt mig och Stefan som satt och försökte vifta bort hennes unkna fis....

Idag har det varit en sådan där upp-och-nedvänd dag. Mestadels på grund av att jag har varit så dödstrött.
Det började imorse när jag klev upp och upptäckte att jag inte hade någon snus. Inte bra. Utan snus på morron så kan jag glömma att vakna till. Lyckades i slow motion att få upp ungarna i alla fall och iväg med Angelina till dagis.

Sedan for jag raka vägen till OK för att införskaffa lite nikotin och slängde med en smörgås också som jag åt i bilen. Fin start på dagen eller hur?
När jag var på väg hem ifrån Smolmark så drabbades jag av en trötthetsattack och jag bara gäspade och gäspade. Jag fick helt sonika veva ned rutan på förarsidan för att kvickna till lite. Situationen blev inte bättre av att jag hade en bil framför mig som bromsade in tvärt varje gång föraren fick möte. Låg i sextio, nittio, femtio, nittio, sjuttio typ hela vägen. Mycket irriterande.
När vi kom i höjd med Ström så fick föraren framför panik för det kom bilar både framifrån och ifrån vägar på sidan och vad händer då? Jo idioten tvärnitar vilket leder till att dödströtta Tessan också måste tvärnita. Jag stod på bromsen så det högg till i lårmuskeln ska ni veta. Tack och lov så var det inte halkigt just där annars hade den lilla röda bilen plus Peters Volvo varit mos nu....Var inte lika trött efter den incidenten ska jag lova men drog en ramsa lika lång som Koppoms huvudgata.....

Fick lov att kvickna till på jobbet för där var det full fart. Hade tur att Bittan hade gjort en massa smörgåsar redan innan jag kom annars hade jag legat risigt till. Hade i alla fall fullt upp hela dagen så arbetstiden gick undan i ett svisch.


När jag kommer hem så gör jag en upptäckt. Jag har ingen husnyckel i fickan och jag är 120% säker på att jag stoppade ner den där imorse. Brukar lägga den i väskan men idag var jag så trött att den bara slank ner i fickan istället. Börjar febrilt att leta igenom bilen men ingen nyckel där inte.
Fick börja med att hämta Angelina och sedan fick jag åka tillbaka till cafét för att leta. Trodde inte på allvar att jag skulle hitta den men det gjorde jag faktiskt. Kom på att jag brukar lägga allehanda nycklar som vi använder där i fickan när jag bär tillbaka dem till nyckelskåpet. Jag tänkte att min husnyckel förhoppningsvis hade åkt ned där. Det hade den inte. Men däremot hade den åkt med ner i kassaapparaten tillsammans med nyckeln till uteserveringen som jag hade öppnat på morgonen. Lite logiskt tänkande orkade jag i alla fall med....In kom vi i vilket fall som helst och nu sitter nyckeln i säkert förvar på knippan. Hade inte varit så jäkla kul att ringa till Peter och be honom komma hem från Norge och släppa in mig.


På eftermiddagen brände jag en ny skiva till Angelina med massa barnmusik och Pippi-låtar förstås. Det tyckte hon var jättekul förstås. Här står hon och lyssnar samtidigt som hon stökar ned sitt rum. Jag hade städat tio minuter innan den här bilden togs för övrigt....


Stefan sjöng "Waterloo" för full hals nere på sitt rum innan han gav sig på trumläxan. Det här är huset där det aldrig är tyst....

Vi var bara sju stycken idag också på cirkelträningen och jag undrar vart alla är? Det var i alla fall ordentlig fart på de som hade orkat masa sig dit. Själv vet jag inte vad det är med mig. Igår på aerobicen kändes benen som geléhallon och det var likadant idag. Antingen har jag någon förkylning på gång (har torrhostat lite idag) eller så är jag bara seg efter helgen...Kroppen känns inte helt hundra i alla fall.
 
Undrar om tröttheten beror på att jag har dragit ned på Cola Zero-drickandet? Jag har varit riktigt duktig nu i ett par dagar. Jag har inte druckit en liter ens.....Ska försöka trappa ned undan för undan tänkte jag och bli bättre på att dricka vatten. Kanske ska bli en riktig kaffedrickare istället? Nja...när jag dricker kaffe så måste jag springa på toa och kissa varje halvtimme och det är ju inte så skoj.....ganska tidsödande också....

När jag kom hem hade Angelina fortfarande inte somnat. Efter en halvtimmes strävan så gav jag upp. Hon fick komma upp igen en stund. När hon inte har somnat efter en timmes läggningsförsök så är det ingen idé. Då är det bättre att hon får leka sig trött. Hon lekte med dockan medan jag kollade på "Desperate Housewives". Om hon var trotsig och jobbig igår så har hon varit som en solstråle idag. Bara varit glad och babblig hela dagen. Sötis.....
Nu sover hon i alla fall och vi får se om hon är lika käck tidigt imorgon bitti när hon ska på dagis. Betvivlar det starkt. Dessutom har jag lovat att vi ska gå till badhuset imorgon eftermiddag och det tjatar hon om hela tiden.
- Onsdag badhuuuus, säger hon och ler med hela ansiktet.

Det snöar som hell ute och jag undrar hur tidigt vi måste åka till Smolmark imorgon för att jag ska hinna i tid till jobbet. Det blir nog snigelfart skulle jag tippa på. Kan ju hoppas att det kan bli minusgrader snart så att snön får ligga kvar i alla fall....Jag vill som vanligt ha en riktigt vit och härlig jul.... Jag gillar snö så länge det är kallt. Snöblask däremot är inte bra för något.

Köpte riktigt goda kakor av Birgitta utanför ICA idag. Med maräng i. Mumsigt!

ll
Mina gardiner har anlänt...och allting var hör och häpna med i paketet. Ska hängas upp imorgon....

Nu är det natta och jag ska lägga mig och sova med den här söta pissen bredvid mig:


Kommentarer
Postat av: Mamma

När jag ligger där brevid Angelina och läser Totte böcker och sjunger "Här kommer Pippi Långstrump" och hon sträcker ut de små armarna och ger en kram då åker jag tillbaka minst 25 år i tiden och minns vilka underbart fina år jag hade hemma med dig och din bror. Inget går upp mot de åren. Att sen vara så lycklig att jag har 2 underbara barnbarn och 2 lika underbara barn med respekitve, på gångavstånd, det är LYCKA



Kram mamma

2008-12-03 @ 11:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback