Snart jul!

Kom alldeles på att det bara är cirka två och en halv vecka tills julafton. Herregud vad fort tiden går. Känns inte som den riktiga julstämningen har infunnit sig än så imorgon ska jag mixa ihop en riktigt bra julskiva och lyssna på....
Jag tänkte först att jag skulle ge mig på att ranka de allra bästa julsångerna i mitt tycke men det har jag lagt ned tror jag....Har svårt att jämföra sådär. Jag vet i alla fall vilken jag tycker är bäst och det är "Fairytale of New York". Jag fullkomligt älskar den låten.....

Fick tag på ett par dojor till Stefan i Töcksfors ganska smidigt och bra. Helt plötsligt drar han storlek 38! Inte klokt....
Gjorde Angelina till lags och kollade in lite leksaker på Brio också. Sedan fick hon ta den sedvanliga turen i raggarbilen utanför Joes Diner. Då var hon nöjd sen.
Skrattade åt henne när hon skulle åka rulltrappa. När hon skulle upp så trampade hon i luften ett bra tag innan hon pladask föll på rumpan. Såg störtkul ut och hon var snabbt uppe på benen igen.

När vi kom hem så fixade jag lite med tvätten och under tiden roade sig Angelina med att gå in på toaletten och smeta ned hela sig i foundation och mascara samt att kladda ner både badkar och väggar. Jag hade haft bråttom innan vi for till Töcksfors och hade inte hängt upp sminkväskan högt på kroken som man bör och det straffade sig direkt. Det fick bli badet direkt för Linan. Sådana där små busgrejer har hon hållit på med hela dagen och då blir man smått galen efter ett tag. Hon somnade gott vid åtta-tiden så nu kan resten av dagen bli lugn hoppas jag.

Lite tå hört:
Det börjar nya avsnitt av Scrubs idag! Yees vad jag har väntat!

Tyckte att den där amerikanska tjejen i Zlips (Dansbandskampen) var riktigt äcklig att se på igår. Hon sjöng ju hur bra som helst men jag orkade inte se hennes kråmande och galna blick.
Däremot skulle Shake ha gått vidare istället för Larz Kristerz. De var riktigt bra. Faktiskt bättre än Scotts till och med.

Har ingen aning om vad jag ska köpa i julklapp varken till Angelina eller Stefan. Stefan önskar sig bara en sak och det är ett X-Box 360. Vad Angelina vill ha är mera dunkelt....

Jag önskar mig som vanligt lugn och ro i julklapp. Och kanske lite snö och minusgrader....

Sean Avery är en riktig tönt.

Träffade min före detta namne T.A i Töcksfors idag. Var väldigt längesedan vi sågs så det var verkligen kul. Hon bor numera i Oslo, jobbar som socionom, har gift sig och bytt efternamn så nu heter vi ju inte lika längre....Vi har dock samma initialer fortfarande...

Vilket evigt tändande och släckande det blir med alla stjärnor och adventsljusstakar. Borde nästan skaffa timer....men å andra sidan gör jag det så gärna bara för att det är så mysigt med ljuset....

Nu ska jag förbereda lite inför aerobicen imorgon. Sista passet för den här terminen. Då får det bli lite speciellt.

Söv gött



Kommentarer
Postat av: Mamma

Håller med dig till hundra procent vad gäller dansbandskampen men trodde verkligen inte att jag skulle få höra Térése följa den så noga



Mamma

2008-12-08 @ 09:47:51
Postat av: Tessan

Skojar du? Det är ett kanonprogram!

2008-12-08 @ 23:08:29
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback