Papper papper papper...överallt....

Nu ska jag chilla lite och blogga en stund...
Efter ännu en lååång sovmorgon (halv elva) så bestämde jag mig för att ta tag i vissa grejer som har skjutits undan på grund av en viss julhelg. Pappersarbete till exempel. Så mycket privat pappersarbete har jag inte men Träningsverken har desto mer. Nu är det extra mycket med alla instruktörsredovisningar och allt som ska vara klart innan vi börjar på ett nytt år. Bokföringen är jag riktigt nöjd med i år. Stämmer på öret så den blir det inte många timmar jag behöver lägga ned på.
Sen har jag klipp och klistrandet också. Att skriva ut och klippa ut alla jäkla medlemskort, klippkort samt terminskort. Tar väldigt mycket tid det där och är astråkigt!

Det viktigaste, att lägga upp träningspasset brukar hamna i sista hand tyvärr men jag började litegrann igår. Kan inte nog uttrycka min glädje över att You Tube finns. Igår hittade jag en sida med en tjej ifrån Rumänien som hade lagt ut en massa klipp på roliga kombos och steg. Använder dem naturligtvis inte rätt av men mycket inspiration får man. Ska ta en sväng till lokalen och träna ordentligt under nyårsdagen tänkte jag.
Cirkelträningen ska också göras om litegrann så det tänkte jag skissa lite på senare ikväll om jag hinner.

Har haft ordentlig pott-träning med Lina både igår och idag. Föll sig ganska naturligt eftersom ungen tar av sig blöjan efter varje gång hon har kissat en skvätt. Inte så ekonomiskt kanske så nu får hon gå utan blöjan när vi är inomhus. Så idag så har hon helt plötsligt både kissat och bajsat på pottan. Hon börjar bli riktigt stor och duktig nu min tjej!

Lina har på sig trosan istället för blöjan. Stor tjej!

Stefan är på hockey och ringde nyss hem och var överförtjust. Färjestad vann nämligen med 4-1 över Djurgården. Det var antagligen för att jag inte orkade masa mig ut till pappa för att titta. Vilken tur!

Peter har fastnat framför X-boxet och spelar NHL 2009. Förstår honom. Provade igår och det var riktigt kul. Däremot så får jag ont i händerna för jag kramar kontrollen så jäkla hårt och skjuta var jag riktigt kass på....Får öva lite mer så dänger jag nog skiten ur både Stefan och Peter sen...hahaha



Kände att vi behövde lite frisk luft jag och Lina så vi gick ut ett par timmar på middagen. Gick en sväng upp i Årjäng eftersom Angelina av någon anledning inte ville till lekparken. Gick till Trollet och åkte kana och gungade en liten stund istället. Jag fick oxå åka kana utan överdragsbyxor men det gjorde jag bara en gång. Riktigt kallt blev det....

Igår kollade jag på "Tjorven, Skrållan och Knorr-hane" som jag inte har sett sedan jag var liten. Riktigt kul faktiskt. Lina tyckte också den var bra och speciellt när hon fick se kaninen och Båtsman.
Såg också andra delen av Selma. Tyckte väl att den var ganska bra men jag vet för lite om Selma Lagerlöf känner jag så jag skulle velat att serien var längre. Då hade den säkert varit mer intressant.
Avslutade kvällen med att se "Ett päron till farsa" som jag faktiskt aldrig har sett hela förut. Väldigt kul!
Idag vet jag inte riktigt vad det finns att se men någon film kanske det blir.

Har noterat att det är en viss baby-boom så här runt jul. En hel hög med bekanta har klämt ut eller ska snart klämma ut en liten bebbe. Jag blir lite stressad av det faktiskt för jag är värdelös på att komma ihåg om det blev en kille eller tjej eller vad han/hon heter...

Nu är det snart nyår också och som vanligt har vi inga speciella planer. Jag gillar inte nyår något särskilt egentligen. Tycker att det blir för nära jul på något sätt. Det blir nog hemmavid med lite god mat och så får Stefan bränna av lite fyrverkerier så kan man gå och lägga sig sen....Låter kul va?

Nu ska jag gå och ge Peter en match i NHL-spelet....
Ha de gött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback