X-box-biten!

Okej nu får jag skärpa till mig lite med bloggandet. Igår jobbade jag ifrån tio och var inte hemma förrän nio på kvällen på grund av styrelsemöte och då hade jag en massa andra åtaganden sedan så jag var liite ursäktad.

Just nu är jag lite smånöjd för jag lyckades äntligen dänga Peter i NHL 2009 efter ett antal försök. Jag har nämligen stora problem med att skjuta och då är det ju rätt svårt att göra mål. Dessutom så kramar jag fjärrkontrollen så hårt att jag nästan får kramp i händerna....Det värsta är att när man väl börjar spela såna där spel så är man ju helt fast sen. Bara en gång till...och en gång till.....och så vidare....

Ikväll är det bara jag, Peter och Linan hemma för Stefan är hos Anna. Har dock fullt upp att hålla koll på Lina "jag vägrar att ha blöja på mig" som för tre minuter sedan ställde sig och kissade mitt på golvet i datarummet. Jättenice!

Var och inhandlade raketer i eftermiddag så nu blir Stefan mer än nöjd. Hamnade bakom ett norskt par som var rätt så underhållande att lyssna på. De ville nämligen inte ha samma slags fyrverkeri. Mannen ville ha typ två stora monsterraketer och kvinnan ville ha en stor låda. Efter cirka tjugo minuters dividerande så kom de trots allt överrens. De handlade raketer för cirka 1500 spänn. Hoppas att de får med dem över gränsen bara. Raketer är ju nämligen förbjudet i vårt västra grannland.
Själv kan jag inte förstå hur folk kan lägga ut så jäkla mycket pengar på fyrverkerier. Som att elda upp pengarna liksom....

Imorgon är jag faktiskt ledig och då ska jag nog passa på att ta en sväng till träningslokalen och öva lite. Hade tänkt att göra det på torsdag men på grund av en viss storbeställning vi fick igår så blir det jobb då istället....Kul kul....
Hade ett bra möte igår med styrelsen men just nu ligger jag efter med en hel massa saker känns det som. Måste få ordning på schemat först och främst. Det drar ju snart igång!Panik!

Nu ska jag gå och försöka lägga Angelina. Hon behöver verkligen komma i säng i tid för en gångs skull. Imorse sov hon till elva! Hur ska jag få upp henne till dagis nästa vecka? Hon kommer antagligen att vara medvetslös....
Hon har fått en massa nya böcker av kusinerna så nu ska vi inviga dem.
Sedan ska det bli lite mer X-box-spelande resten av kvällen. Bäst att passa på när inte Stefan är här.....

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback