Felräkning på hög nivå....

Snart är det sängedags för imorgon ska vi till Karlstad och handla de sista julklapparna. Gruvar mig litegrann. Det är det värsta jag vet att stånga sig svettig med en massa folk i affärer. Särskilt när man ska ha en viss klåfingrig tvååring med sig.
Vi ska ta en tur till Kristinehamn också för min ärade sambo har fått för sig att han äntligen ska skaffa sig en sådan där platt TV och han hade tydligen hittat något på Blocket. Jag har också ett ärende till dit men varför kan jag inte avslöja....
Hur som helst så kommer det säkert att ta på krafterna så det är bäst att sova ordentligt i några timmar.

Blev inte så hektiskt på jobbet som befarat. Det var faktiskt värre förra fredagen. Dessutom jobbade vi tre direkt ifrån start idag och då blir det skillnad. Gjorde mina sex sista smörgåstårtor för den här veckan och det var nästan att jag dansade en liten glädjedans efteråt....

Har väldigt ont i ryggen till och från och om jag gissar rätt så har jag en låsning på vänstersidan långt ned. Skulle tro att jag har fått det på grund av allt Angelina-bärande. Inte så nyttigt att släpa runt på en 13-kilosflicka på vänster arm i tid och otid. Hon har ju faktiskt ben själv och är fullt kapabel till att använda dem. Får bli en sväng till herr Broman i Åmot efter helgerna tror jag....

Linan hade busat en hel del med Peter idag. Bland annat hade hon lyckats skruva upp avloppsröret under handfatet och rota upp massa kattsand med spaden ur kattlådan. Ibland är det lugnare att vara på jobbet.
Idag somnade hon dock ordentligt för hon hade inte velat sova på dagen. Första kvällen på hela veckan!

Eftersom Idol är slut så kunde vi äntligen kolla in "På spåret". Fullkomligen älskar detta program. Vi är jättenördiga och sitter med pennan i högsta hugg och "tävlar" vi också. Idag skrapade vi ihop 31 poäng. Inte så jättebra men då missade vi helt på den första resan. Jag gissade Sydney på 6 poäng med tanke på tennisen och glömde bort att den avgörs i Melbourne. Försent. Däremot så tog jag Värnamo på tio poäng. Då känner man sig lite stolt.....

Dagens felräkning:
Hörde nyheten på Värmlandsradion imorse. Kommunen har använt sig av fel kalkyler vid upphandlingen av äldrevården och kommer "bara" att spara drygt två miljoner på att Carema tar över och inte nio som planerat. Aj aj aj....och detta som det har varit sådant liv om redan innan. Inte kommer det att bli bättre nu....
Det är ingen vidare start det nya kommunalrådet har fått och jag tycker faktiskt synd om henne. Ingen rolig sits att hamna i direkt ....

Dagens vad-var-det-jag-sa:
Fröken Röd med sin "allting som ni kan göra kan jag göra mycket bättre"-attityd står mig upp i halsen! Det är alltid väldigt lätt att stå vid sidan av och ständigt kritisera och tycka att man vet bättre....Lite ödmjukhet någon gång skulle nog inte skada och då kanske (bara kanske) någon skulle vilja samarbeta med dig! Vem det handlar om kan ni ju lista ut själva....

Dagens grattis:
Till Anja Pärson och Mats Sundin. Till Anja för den efterlängatade segern och till Mats för att han äntligen har bestämt sig. Tror dock inte att han får hålla den där Stanley Cup-bucklan ändå....men håvar in några miljoner till kommer han definitivt att göra...

Nu....Gonatt allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback