Orolig helg

Peter kom hem oväntat tidigt igår efter en natt uppe i Ösjön. Jovisst hade festen varit blöt, men i stort sett alla hade gått och lagt sig vid nio (!!!) så han mådde ganska OK när han kom hem. Eftersom det var jättefint väder så beslutade jag mig för att ta med Angelina på en promenad runt Strand. Tyckte att hon var så gnällig och trött så hon borde somna.

Det började bra. Angelina satt tyst i vagnen och verkade njuta lika mycket som jag av vårvädret. När vi hade kommit runt Strand och upp på Högerud så var det roliga slut. Angelina fick ett raseri-utbrott utan dess like och skrek och skrek och skrek. Det värsta var att hon försökte kasta sig ur vagnen så jag höll på att få panik. Hela kalabaliken slutade med att jag fick ringa på Peter som hämtade oss med bilen. Så kan det gå...
image14  Angelina innan utbrottetimage18
Än ligger isen på Väster-Sil

Hon fortsatte att vara grinig även när vi kom hem så jag började undra om hon trots allt hade ont i öronen. Ringde sjukvårdsupplysningen som gav oss en tid i Säffle. Det var bara att kasta sig iväg...

Sen ringer Anna och säger att Stefan har fått åka in till Arvika. Han hade vaknat på morgonen med huvudvärk och feber. Han spydde dessutom flera gånger och orkade varken med ljus eller ljud. I Arvika skickade dem vidare i ambulans till Karlstad och han fick dropp. Vi blev naturlligtvis väldigt oroliga. Man tror ju alltid det värsta...
Så småningom fick vi information om att han fått Citodon för värken och att de skulle ta ryggmärgsprover för att se om han hade hjärnhinneinflammation eller annat virus.
Imorse fick vi beskedet att hans inner-bihålor var inflammerade så det var det som orsakat huvudvärken. Gissa om vi kände oss lätttade!!! Han hade fått genomgå en skiktröntgen på huvudet eftersom de inte klarade av att ta ryggmärgsprover på honom. Nu är han i alla fall hemma hos Anna med penicillin och näs-spray. Tack och lov så var det inget värre....

Angelina då? Jodå vi fick komma in till en doktor som var tysk så jag fattade knappt vad han sa, men det var i alla fall inget fel på henne. Bara lite röd i ena örat så det skulle inte förvåna mig om vi måste tillbaka till veckan...
Bara att åka hem igen. Däremot tror jag att det är fler tänder på gång. Skulle kanske förklara varför hennes humör är långt ifrån topp just nu.
image17
Sur. RIKTIGT sur!

Melodifestivalen igår och dags för nya skrällar. Jag måste dock erkänna att jag tyckte att Fridas låt var hemskt medryckande och man blev liksom glad av den....BWO är ju...tja BWO

Har slarvat med maten den här helgen. Igår blev det flottig PIZZA och även smågodis till efterrätt. Men nu känner jag mig äntligen frisk så nu ska jag TRÄNA!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback