Jag bytte kvällsmat mot kexchoklad...

Tog en riktig sovmorgon imorse. Vaknade inte förrän halv nio. Det värsta är att Angelina springer upp utan att väcka mig och eftersom Stefan sover ännu djupare så kan hon hitta på i princip vad som helst. Denna morgonen hade hon mest stökat till.

Var angelägen om att få komma iväg till stranden så fort som möjligt så vi åkte upp till ICA direkt efter frukost och bunkrade upp med "strandfood" dvs. festis, kakor, riskakor till mig, frukt och så stoppade jag med lite korv. Angelina tycker att grillkorv är jättegott att gå och gnaga på. Väldigt praktiskt också.

Stefan och Daniel badar i grannarnas pool (Bilden är tagen igår)

Stefan ville förvånande nog inte följa med. Han trodde det var kallt i vattnet och så ville han hellre leka med Daniel. Sa att han fick skylla sig själv och ringde Andrea istället. Hon nappade däremot direkt och sedan bar det av mot beachen.
Helt underbart gött var det där. Lagom varmt och inte så mycket folk. Angelina sysselsatte Andrea mest hela tiden. Jag dög överhuvud taget inte alls. Hon sprang som vanligt skytteltrafik mellan gungan och vattnet. Temperaturen var helt lagom och Angelina var riktigt tuff och gick i ända till bröstet. Vi stannade i tre timmar och då var lilltjejen riktigt mör. Hon somnade direkt i bilen.
Angelina har däckat efter en hård dag

Lagade lite mat och sedan bar det av till morfar. Han var inte hemma så jag chansade att han var ute med båten. For ner till bryggan i Signebyn för att kika. Antog att han hade tagit vespan dit eftersom bilarna stod hemma. Tyvärr kom jag inte ihåg hur vespan såg ut så jag visste inte om det var hans som stod där eller inte. Såg inte heller till någon båt men vi såg att det var en som kom åkandes ute på sjön. Vi gick ner till vattnet och Angelina fick plaska runt lite till i bara blöjan.
Jorå det var allt pappa som kom till slut. For hem till honom igen och satt ute och drack kaffe. Angelina åt typ ett kilo godis och lite glass. Hon blev rädd för Fjosok eftersom han försökte leka med henne och var lite hårdhänt. Såg rätt kul ut när hon gick långa omvägar för att undvika katten.

Kom inte hem förrän vid halv nio. Fick i Angelina lite kvällsmat och sedan föll jag för frestelsen....Hade köpt två kexchoklad på OK till Stefan men jag fick ett så oerhört begär att jag tog den ena själv. Eftersom jag är med i viktklubb.se så är det inte så bra. Jag har ett visst antal kalorier som jag får stoppa i mig per dag och detta frosseri gjorde att jag inte fick någon kvällsmat. Detta visste jag naturligtvis redan innan jag stoppade chokladen i munnen, men det hjälpte inte....Den var i alla fall himmelskt god. Värt att vara hungrig ända tills imorgon bitti....Tror jag...Bäst att hoppa i säng snart så slipper jag känna efter.
Värd varenda kalori...

Peter ringde och sa att han var tvungen att hjälpa till i hamnen till fredagen. Lite trist eftersom jag hade hoppats att vi kunde åka ut med båten, men det är ju alltid bra med lite extra semesterpengar. Får åka på lördag istället.

Nu är det dax att ladda batterierna för imorgon för då blir det nog stranden igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback