Ta en spruta och hoppa din fjant!

Ojsan vad dagarna går fort och jag har knappt tid för bloggandet längre....Lite trist men det är mycket annat som ska göras....

Igår var jag ledig och eftersom det underbara vädret äntligen hade anlänt så packade vi ihop sakerna och for ut på sjön. Mötte upp Jonas, Ulrika, Susanne och Johan vid bryggan i Slämtegen där vi bara softade oss i solen. Ungarna skulle bada men de tyckte det var lite kallt. Inte ens Angelina ville bada...
När hungern började göra sig påmind så drog vi vidare ner till Gustavsfors och Alcatraz där vi åt middag.


Stefan tog med sig Simon ut på sjön


Här passerar vi Strandvik som ligger otroligt fint


Jonas skulle lattja lite med nyinköpta vattenscootern.
Det gick inte så bra...


Stopp vid bryggan i Slämtegen


Jonna parkerad vid bryggan.


Angelina leker med Stella


Jonas kör ur bilden. Ulrika vill som vanligt inte vara med på bild och gömmer sig.


Johan och Susanne tog täten mot Gustavsfors.


Lite övertrött unge som roar sig med att stå på huvudet i ruffen.


I kanalen strax innan Gustavsfors


Sjönära boende...


Middagen avnjöts på Alcatraz uteservering där samtliga spanade efter snygga båtar som kom söderöver.


Slussen


På väg mot båten och dags för hemfärd. Det var fågelbajs full hela den där gräsmattan och där tältade folk. Blä!!!

Kom iväg hemåt vid halv sjutiden. Försökte få igång TV:n för att titta på DN-galan men det var lönlöst. Lasse hade varit i båten och kopplat om alla grejer. Fick lyssna på radion istället. Angelina var ganska övertrött och sprang runt som en vilde på hemvägen. Hade fullt sjå att hålla reda på henne.

När vi väl kom hem så var det lagom tills Christian Olsson skulle göra sin comeback. Jag var sååå nyfiken. Började lite trevande men sedan i andra hoppet-ett jätteskutt! Jisses va kul! Tyvärr så varade det roliga inte så länge. Man förstod ju att något var fel när han bara sprang igenom i fjärde hoppet men att han skulle skippa OS kom ju som en chock. Reaktionen var omedelbar. Jag blev tvärförbannad och speciellt efter intervjun med Christian där det verkade som om att han hellre ville åka hem till Monaco och slänga sig i solstolen! Han hade fått en liten bristning i baksidan av låret. Det såg ju inte direkt ut som när Chippen Wilhelmsson fick en bristning i fotbolls-EM direkt. Han for direkt i backen. Olsson grimaserade ju inte ens. Jag säger: Sätt en spruta i benet och hopppa i OS din fjant! Jag är helt övertygad om att han skulle klara de futtiga hoppen som han behöver göra på smärtstillande. Jag skulle ju förstå beslutet om det vore en skada som kan ge framtida men men inte det här.....

Jag gör en liten jämförelse med hockeyspelare. De bryter käkben, tummar, nyckelben, revben ja allt men ändå är de oftast bara borta någon match och spelar igen...Nyttigt? Nej men de har betalt flera gånger om för att spela tills de inte klarar mer.
I Christian Olssons fall så satsar SOK och friidrotts-förbundet ganska stora pengar skulle jag gissa på att han ska hoppa hem en medalj i OS och så stannar han hemma för en liten bristning. Jag är helt övertygad om att Sverige och Christian ger bort en solklar medalj-skadad eller icke skadad. Jag har alltid tyckt att Christian har varit en enormt bra idrottsman men nu känner jag mig lurad på något sätt....Tacka vet jag Stefan Holm! Heja Stefan!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback