Bök och stök på Flowerroad eight

Har ägnat i stort sett hela min lediga dag till att röja upp i svinstian som kallas mitt hus. Förr (läs innan Angelina) kunde jag ibland tycka att det var riktigt kul att ta en riktig stor-röjning, skruva upp stereon i bott och damma järnet. Nuförtiden är det dock inte lika inspirerande av dessa anledningar: 1. man vet att när man har städat ett ställe så har Angelina röjt till på minst fem andra  2. Man hinner bara hälften av vad mab tänkt sig  3. när man ska ta finishen när barnen har lagt sig så är man för trött för att fortsätta och somnar i soffan istället....

image49
Bra att ha när man städar ett kök som inte har varit rengjort ordentligt på 1,5 år

Fick se att ett intressant jobb var ute på Platsbanken idag. Jag är min vana trogen ute och kollar minst en gång i veckan eftersom jag har velat byta jobb i cirka fyra år. Det är dock inte så lätt att hitta något som passar. Det gör inte detta heller egentligen eftersom jag saknar utbildning, men jag ska nog banne mig söka ändå. Vad har jag att förlora?

Undrar förresten om man blir hungrig av att städa? Idag har jag ätit mest hela tiden. Måste ha fått i mig typ 2000 kalorier eller något. Inte ens nyttig mat har jag ätit. Fy och usch. Nu får det bli hårdare tider under helgen....

image51
Har faktiskt börja fylla ut mina tomma krukor idag


Undrar vad som händer på The Tudors idag? Hmmmmm...väntar otåligt

Supertorsk i första kvartsfinalen för FBK. Hoppas på skärpning imorgon.

Ringde till A. på golfklubben idag och förnyade mitt medlemskap. Jag får väl fortsätta harva en säsong till. Hoppas på en sommar med bättre väder och framför allt bättre resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback