Hockeyfeber!

image73

Vilken härlig avslutning det blev på kvartsfinalserien. Inga korkade utvisningar eller krånglande matchklockor som avgjorde. Färjestad åkte ifrån Frölunda helt enkelt. Än en gång var Jonas Gustavsson hur bra som helst.
Innan FBK fick in första målet så verkade det ju helt omöjligt med alla stolpträffar och liknande. När Heino-Linberg höll på att kasta in pucken i eget mål efter någon minut så höll jag att sätta den nyöppnade ölen i halsen! Rätt beslut att Gustavsson fick komma in....

Nu väntar Linköping i semifinalen och jag ska faktiskt se första matchen ikväll. Ska bli otroligt roligt. Tror inte jag har sett en ishockey-match live på flera år. Helt sorgligt egentligen....
Min käre bror hade fixat biljetter och frågade om jag ville hänga på. Jag anmälde mig frivilligt som chaufför till L. som blev nöjd....
Tror att FBK har en stor chans till revansch på Linköping. Framför allt är de inne i matchtempot nu....Om jag ska tippa så tror jag det blir Färjestad-Timrå i finalen.

Här hemma har jag en ganska lat dag. Angelina är fortfarande hur snorig som helst och ögonen är inte bättre. Blir nog inget dagis imorgon i alla fall.

Igår var vi och hälsade på farsan en stund. Angelina fick ännu ett påskägg som hon smaskade ur. Sen tog vi med F. på promenad i solskenet. Verkligen jättekul att se henne igen och att hon inte har förändrats ett dugg. Vi kan alltid tavid där vi slutade trots att det går flera år emellan varje gång vi ses. Skulle nog tro att vi alltid kommer att vara vänner....
image74
Angelina och morfar spelar piano
 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Roligt att få se morfar på bloggen också!

2008-04-01 @ 23:39:39
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback