Lite jävlar anamma....

image85Det var vad som krävdes för att Färjestad skulle lyckas slå Linköping. Jag hade en plågsam känsla i magen när jag satte mig ner för att se matchen igår. Det kändes liksom lite jobbigt....Jag trodde nog i ärlighetens namn att Linköping skulle gå på knock. Istället blev det PANG...och Mattssons rökare upp i nättaket! Kändes inte helt fel.
Det syntes från start att FBk hade nestämt sig "att nu jävlar ska vi visa dem..." Det smälldes på i närkamperna, det markerades ordentligt men framförallt var det en enorm skillnad på skridskoåkningen...

Alla fyra målen var rejäla stänkare högt upp och det verkar som att FBK har hittat Stanas svaghet där. Något av målen borde han nog egentligen ha tagit.
Gustavsson i Färjestad-målet fick sin revansch igår och var riktigt bra stundtals igår, men han fick ju oerhört mycket mer hjälp också av sina försvarare. Han ser dock lite osäker och klumpig ut i vissa situationer och behöver få bygga upp självförtroendet en smula tror jag.

I tredje perioden surnade Linköping, något oväntat, till ordentligt. Det var klubbor upp i ansiktet, fula tacklingar och gnäll mest hela tiden. Lite förvånande faktiskt eftersom de fortfarande har greppet på den här serien. Alla sådana dumheter gynnar ju FBK, men inte mig emot. Det är bra för Färjestad om det blir lite mer kamp-hockey...

Fortsätter FBK spela såhär till söndagen så är jag ganska säker på att de har chansen att kvittera. Jörgen Jönsson var enorm igår och samtliga spelare höjde sig flera snäpp. Skönt att Mattsson fick sätta ett par baljor också....
image86
Jesper Mattsson- tvåmålskytt igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback