Nybörjar-bloggare

När man äntligen kom igång med bloggandet så visade det sig vara riktigt, riktigt kul. Jag som förr var en notorisk dagbokskrivare har på senare år degat ner mig rejält på den fronten. Att skriva dagbok är som att ha en osynlig vän som man kan dela allt med: sorg, ilska, glädje, kärlek och hat. Bloggandet för mig fyller samma funktion och blir som ett slags terapi. Jag tror att det är nyttigt att få ha en stund för sig själv om dagen när barnen har lagt sig att få reflektera över vissa saker som hänt under dagen.

Till min stora förskräckelse så har jag inte haft tid varken idag eller igår att blogga speciellt mycket. Batterierna till kameran behövde också laddas så några fotografier har jag inte heller tagit. Känns urtrist.

Har jobbat lååångdag idag och servat 5 miljoner norrmän känns det som. Hade en gammal bekanting och tillika kändis inne på cafét idag, nämligen Jon Skolmen (ni vet han norrmannen i Sällskapsresan). Han brukar titta in lite då och då och är en riktigt hygglig prick. Det är dock ¨få som känner igen honom eftersom han är mycket smalare än i filmerna. Dessutom ser han mycket längre ut i verkligheten. Måste bero på att Lasse Åberg är VÄLDIGT lång. Har aldrig sett Lasse i verkligheten så detta är bara en teori.image27
Jon Skolmen med Pia Johansson i filmen Hälsoresan

Förra sommaren satt Jon Skolmen på uteserveringen på cafét och läste en tidning. Jag satt vid bordet bredvid och lunchade med min mamma. Plötsligt reser han sig och går in. Mamma passar på att norpa tidningen och just DÅ kommer han tillbaka och säger: Men vad tar du dig till? Ska du stjäla min tidning? (Fast på norska förstås). Mamma blir blossande röd om kinderna och ser ut som om hon skulle vilja sjunka igenom golvet. Hon fullkomligt kastar tillbaka tidningen till Jon som inte kan hålla sig för skratt längre. Han drev ju naturligtvis med henne. Men kul var det att se mammas min. Det skrattar vi åt fortfarande....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback