2:a maj-gnällspikarnas dag?

Visste att det skulle bli mycket folk på jobbet idag, men jag var inte beredd på att alla skulle vara så fruktansvärt gnälliga och negativa.

Började redan när jag kom imorse. Första kunden försökte jag vara lite käck mot och hejade glatt på henne. Hon gav mig en sur blick och såg ut att vilja vrida nacken av mig. Bra start.
Sedan berättar A-M att en kund har ringt och klagat på en smörgåstårta jag gjorde häromdagen. Hon hade sagt att den var torr och alldeles för lite legymsallad i den. Eftersom det var skagenröra i den smörgåstårtan och botten var alldeles utmärkt när jag gjorde den så tog jag inte så stor notis om detta, men störande ändå.

Sedan fortsatte det i samma goda anda. Vi hade säkert uppemot trettio olika sorters bakelser och småbitar i disken imorse men ändå ska alla ha det som inte finns. Sedan har det ju varit hur mycket folk som helst idag och då försvinner grejerna snabbt. Man kan liksom inte komma in när som helst och tro att man ska kunna köpa sex bakelser av en speciell sort utan att förbeställa. Så är det bara.

En dam som hade beställt en smörgåstårta kom ungefär en timme och tjugo minuter före utsatt tid och skulle ha den. Just då var det väldigt mycket folk men jag lovade att vi skulle skynda oss på så gott vi kunde. Sedan var det ju så besvärligt för henne för hon hade inte hittat någon parkering i närheten så hon var tvungen att gå ända upp till hotellet i regnet. Sa åt henne at hon fick lov att parkera på vår lastzon men det ville hon inte lyssna på. Förstod att hon tyckte att jag skulle bära upp grejerna. Visst kan jag göra det ibland när jag har tid över, men det hade vi definitivt INTE just då så jag vägrade! Ibland får det finnas gränser på god service....

Det är sådana här dagar som man känner att det inte är värt att försöka ens att vara tillmötesgående och trevlig för man får inget annat än mutter och rynk på näsan tillbaka. Suck! Nåja, ALLA är som tur var inte sådana. Det finns faktiskt bra och trevllga kunder också, tack och lov...

Just nu sitter jag och tar fem minuters välbehövlig paus. Det har lugnat ner sig litegrann men det finns ändå massvis att göra. Hoppas på en lugn kväll sedan med min familj och en god Hawaii-pizza till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback