Äntligen dags att sänka sig!

Ja jag ska ju inte gjuta fötterna i cement och sänka mig till botten av Väster-Sil om det var det ni trodde!
Efter nästan två års väntan så har jag till sist lyckats med att sänka mitt golf-handicap. Det var verkligen på tiden!!! Tyvärr så är det ju inte så gynnsamt inför tävlingen på lördag men den går säkert ändå åt h-vete.
C. S. ringde mig på eftermiddagen och frågade om jag ville golfa. Eftersom Stefan ändå hade sin kick-off så kunde jag ju lika gärna följa med. A. C var också med, och Angelina förstås. Hon hade tuggat i sig inte mindre än fem Marie-kex innan vi var klara med andra hålet. Det var mycket blandade resultat idag. Puttningen fungerade väldigt bra ibland men jag hade några hål med treputt också. Däremot så fungerade det långa spelet väldigt bra. Hade många bra drivar och slag med träsjuan. Hade dessutom ingen bra koll på hur många poäng jag hade men visste ju att jag inte hade strukit något hål. När jag sedan satte en långputt för par på sista hålet så förstod jag nästan att jag hade sänkt mig. Jättekul!!!!!

image195

Har jobbat idag och hade en riktigt "rolig" kund.
- Jag skulle vilja köpa en tårtlängd. Vad kostar den? frågar damen.
- 80 kronor, svarar jag.
- Oj oj oj oj vad dyrt!
- Jasså det tycker du??...
- Ja jag tänkta bjuda några eftersom de har hjälpt mig och så....Mummel, mummel.
- Ja men om du tycker att det är för dyrt så har jag ju vetebröd och småkakor också.
Damen grymtar till och säger.
- Vetebröd har jag ju själv hemma i frysen. Det är väl inget att bjuda på!
Oh my GOD, tänker jag.
Hon står och muttrar för sig själv och vankar av och an.
- Vad ska jag göra då? frågar hon till sist.
Hosta upp 80 spänn så är det bra, har jag på tungan men hindrar mig själv i sista stund.
- Ja då får det vara, konstaterar damen. Men jag ska i alla fall ha en kaffe nu och en bakelse.
Damen köper också detta och ibland häpnar man över hur snåla folk kan vara. Hon tyckte tydligen inte att det var värt att punga ut med 80 kronor till några som har varit snälla och hjälpt henne men har inga problem att köpa bakelse och kaffe till sig själv för halva priset av vad tårtlängden hade kostat.

image198
Visst ser den här tårtan härlig ut? Sockerkaka, hallonkompott, hallonmousse och marsipan.


En betydligt roligare grej inträffade när vi kom hem ifrån golfbanan. Först blev jag lite konfunderad. Vespan stod nämligen utanför och jag var säker på att den inte hade gjort det när vi for. Sedan fick vi se att ytterdörren var upplåst och när jag kommer in i hallen så hör jag att duschen var igång. Gissa om jag blev lite småskraj! Det visade sig dock vara Peter som kommit hem på visit och han hade åkt med J. så därför såg vi ingen bil. Lättnad!

image197


Har just kollat på ett hysteriskt händelserikt avsnitt av Desperate Housewives. En sak är klar. Jag vill då aldrig vara med om en tornado!

Stefan ringde ifrån skolan igen idag och hävdade att han hade ont i nacken och ville gå hem. Jag sa blankt nej och sa att han fick ringa mamma i så fall. Det gjorde han och fick samma svar av henne. Sedan ringde han inget mer. Skönt att vi går på samma linje. Tydligen funkar det.

image199
Var bara tvungen att lägga in denna bilden på Angelina när hon smet in i bilen idag och tog en liten åktur.



Ledigt imorgon. Har ett ton tvätt att gå igenom men sen ska jag och Angelina plantera frön och be en bön att grannens katt inte gräver upp dem....

Nu ska jag kosa med min kära sambo.

Bäst idag: Inte så svårt att gissa eller hur?
Sämst idag: Att jag inte har käkat kvällsmat så nu är jag hungrig


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Härlig tårtan såg ut! Nu blev jag lite sugen! :)

2008-05-07 @ 10:08:02
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: Tessan

Den är verkligen jättegod också. Just nu är jag mousse-addict. Alla sorter som finns...

2008-05-07 @ 13:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback