I väntan på Champions League

image246
Sur och trött på morgonen? Näe inte jag inte...


Riktig jäkla struldag på jobbet idag. Imorse var jag otroligt trött och vimsig. Jag hörde knappt vad kunderna sa, jag räknade fel och var allmänt vimsig. Visste att jag hade två smörgåstårtor att göra varav den ena ganska tidigt så jag satte en rejäl fart med att göra smörgåsar först. När jag sedan skulle börja med smörgåstårtorna så upptäcker jag att det inte finns några bottnar. Fick onda aningar och ringde bageriet. Det fanns inga där heller som passade! Irritationen började krypa sig på. Lasse hade helt enkelt sett fel på lapparna och gjort små bottnar istället för stora. Jag blev tvärarg! Inte på stackars Lasse förstås men på hela situationen. Jag är hopplös när det gäller sånt där. Jag blir helt enkelt rosenrasande när det inte fungerar som jag har tänkt mig. Borde veta att det fixar sig alltid på något sätt, men nejdå...Sur, arg och allmänt ettrig måste jag bli.
Det hela slutade med att Lasse snällt fick göra en ny deg så det blev en lång dag för honom och Lotta i bageriet.
Hela dagen kändes tungrodd men på något konstigt sätt hann jag ändå sluta i tid.

image247
Det blev en smörgåstårta till slut


Har inte hunnit med så mycket mer än det vanliga på eftermiddagen. Handlat. Lagat mat. Ätit mat. Kosat med Angelina. Jo just det: jag har bytt sängkläder. Hmmm va skönt det ska bli att lägga sig ikväll....

image248

image249
Angelina var väldigt trött så jag provade att lägga henne lite tidigare ikväll. Hoppas hon somnar innan Champions League-finalen börjar i alla fall. Jag hejar på Manchester United och Stefan på Chelsea. Stefan har ingen koll på fotboll men alla hans klasskompisar håller på Chelsea så då gör han det med.

Stefan har byggt en jättefin skateboard-ramp på slöjden så nu är han ute och provar den. Hade varit bra på skolan idag också sa han. Jag är glad för varenda dag utan strul....

Har käkat penicillin i snart sex dagar nu och jag har fortfarande ont i halsen och varfläckar kvar. Bådar inte gott...

Fick ett mejl av B. som undrade om jag kunde tänka mig att skriva några artiklar för arjang.nu. Har haft dåligt samvete för att jag varit högst overksam ett tag så nu får jag nog ta tag i det där. Det tar ju inte så lång tid att slänga ihop en artikel egentligen. Jag sitter ju här och skriver varje dag eller hur?


Kommentarer
Postat av: Jessica Anshagen

Hallå!
Hoppas du haft en bra dag :)
Kram Jessica
www.jessi.se/webshop

2008-05-21 @ 22:34:46
URL: http://www.jessi.se
Postat av: Tessan

Japp det har jag och bättre blev den när Manchester vann!

2008-05-22 @ 00:04:46
URL: http://flowerroad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback