Jag vill skriva som Malin Wollin

image223

För er som inte vet vem Malin är så följer här en kort beskrivning. Malin är frilansande journalist och skriver krönikor för bl a Aftonbladet och Amelia, tvåbarnsmamma (snart trebarnsmamma), sambo med Joachim Lanz som är allsvensk fotbollspelare i Kalmar, fräck, rättfram och allmänt asrolig att läsa.
Tycker ofta att min blogg känns sååå jättetrist. Det gör aldrig Malins. Hon får den mest triviala grej att verka kul. Det är sättet hon beskriver saker, uttrycken hon har som ibland kan var på gränsen till vad som bör publiceras.
Började läsa Malins krönikor eftersom jag dagligen läser Aftonbladet. Oftast är krönikörerna fruktansvärt pretentiösa och politiskt korrekta och därför är hennes verk så obeskrivligt befriande att läsa. Roligaste jag har läst är när hon beskriver sina förlossningar. Har ni inte upptäckt Malin än så kolla in hennes blogg: http://blogg.aftonbladet.se/7148/

På det egna planet har det inte hänt något särskilt intressant idag. Jag har jobbat och mest gått runt och försökt att svälja. Har inte gått så bra. Har proppat i mig tre Ipren idag också och den tredje har nyss slutat verka så det kommer att bli en underbar kväll. Har i alla fall fått i mig lite mat så man slipper vara så himla stingslig hela tiden.

image224
Okej det här en jävligt äcklig bild men ser ni varpropparna i min hals? Förstå vad äckligt jag tycker det är!


Är så otroligt irriterad på läkaren som inte gav mig penicillin igår så vore han här skulle jag nästan strypa honom troligtvis. De ringde nerifrån sjukhuset idag och beställde tårta och då hörde jag honom i bakgrunden. Hade lust att fråga om han ville att jag skulle hosta lite "virus" i tårtan åt honom. Är inte det jag har halsfluss så finns inte det.
Är jag inte bättre imorgon så ringer jag ner till sjukhuset igen och tvingar dem att ge mediciner. Man kan inte gå runt på värktabletter hur länge som helst.

Nu ska jag softa i soffan för det är väl ungefär det jag orkar med.

Bäst idag: Per Gillberg som har överklagat kommunens köp av Tingshuset och bortgivandet av gamla mejeriet. Tur att någon vågar ifrågasätta kommunens metoder i detta ärende.
Sämst idag: Att jag inte är ett dugg bättre snarare sämre

Kommentarer
Postat av: Per Gillberg

Hjärtligt tack för din uppskattning av mitt agerande gällande Årjängs kommunlednings "svindlande affärer", det är hemskt många Åjängsbor som tycks stödja mig.
P.s. Du skriver väldigt välformulerat och intressenat i din fina blogg, lycka till med livet!
Per Gillberg

2008-05-16 @ 16:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback