Kämpigt värre

Vaknade imorse och var så trött att jag mådde fysiskt dåligt. Ont imagen och öm i lederna. Fick masa mig iväg med bilen till Lotta och hade tur som fick skjuts upp till morsan. Tror aldrig att jag hade klarat den långa backen.

Eftersom kylskåpet som bekant har lagt av så fick jag och Angelina åka till cafét för att käka frukost. Ringde i panik till Peter och undrade hur jag skulle göra med det förbannade kylskåpet. Han tyckte att jag skulle ringa till J. , kusinens gubbe, som nyligen tagit över en firma som säljer kök och vitvaror. Hade tur och fick tag på honom. Det visade sig dock att de inte hade öppnat än men han hade några kylskåp stående som han ville bli av med, varav ett rostfritt. Jag högg till firekt och han lovade att höra av sig på eftermiddagen för leverans.
Lättnad. Ett problem mindre.
image259
Skorna som var för små. Väldigt snygga tycker jag.

Åkte hem och blev liggandes på sängen i över en timme. Var så himla trött och magen värkte. Angelina tyckte jag var jättetråkig så jag fick verkligen anstränga mig till max för att ta mig upp och ut i det fina vädret med henne.
Knallade upp till Årjäng och träffade M. med E. De hängde på till skoaffären när jag skulle fråga om jag kunde göra reportage om dem. Det va inga problem men de hade svårt att hinna den här veckan så jag får försöka hitta på något annat att skriva om antar jag.
Hämtade ut skorna till Stefan och mina träningsbyxor. Såg direkt att skorna är alldeles för små så de måste bytas. Typiskt! Byxorna däremot såg fina ut.

M. och E. följde med till hotellet för att luncha. Inte för att jag var det minsta hungrig men behövde ju dock äta något. Det var revbenspjäll och gratinerad fisk att välja på. Inte värst svårt eftersom jag avskyr revbensspjäll. Tyvärr så var matlusten lika med noll så jag fick bara i mig en potatis, två tuggor fisk och lite grönsaker. Sedan sade magen stopp. Angelina åt knappt något hon heller eftersom hon och E. hittade lekhörnan. Lite äppelmos fick jag i henne till slut och det fick hon utslag runt munnen av.

Angelina däckade på hemvägen och jag satte mig i solstolen och somnade. Där blev jag sittandes ett bra tag för Angelina sov i hela tre timmar!

Var ute igen sedan på eftermiddagen och Angelina lekte med J. medans jag pratade med Ja. Vid halv sex ringde J. och sa att han var på väg med kylskåpet. Baxade in det i Stefans rum så länge för jag hade inte mage att säga att de skulle släpa ned först det gamla och sedan ta upp det nya. Fick ett bra pris eftersom det var ett visningsexemplar och lite smutsigt och så men who cares? Man blir ganska ställd utan kylskåp mitt i sommarvärmen kan man lugnt säga.....

image260

Nya kylskåpet med fingeravtryck och allt...

Tog ett välbehövligt bad med Angelina och lyckades trycka i både mig och skruttan lite pannkakor. Kollade Desperate Housewives och lade mig sedan med Angelina i sängen och tittade i böcker och kosade. Tydligen somnade vi båda två för jag vaknade i en pöl av svett för en liten stund sedan. HAr fortfarande ont i magen och jag har ingen aning om vad det beror på. Måste vara någon konstig bacill.

Tycker det är väldigt skönt att för en gångs skull bara kunna ägna mig åt Angelina. Ska verkligen passa på nu den här veckan när Stefan är borta tänkte jag. Har egentligen tusen saker som ska göras men det får vänta tills imorgon. Ska försöka somna om istället och hoppas på att jag har mer energi imorgon....
image261
Köpte fin solros idag som ska planteras imorgon. Hoppas att den överlever....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback