Måndag och jag är tröööttt!

Måste erkänna att jag har kommit in i en annan sovrytm under helgen. Till och med Angelina har sovit lite längre på morgon så idag var det segt att gå upp klockan sju.
Halsen känns OK och är helt klart på bättringsvägen. Rösten börjar också sakta men säkert att återvända.

Hann inte att blogga något mer igår för jag var fullt upptagen att se på den rafflande VM-finalen mellan Ryssland och Canada. Vilken match det blev! Den hade allt! Finlir, tuffa tacklingar, tveksamma domslut, you name it. Dessutom satt jag och hejade lite på Ryssland av den enkla anledningen att jag tyckte att de var värda att vinna. Det är så ofta de kommer till VM med laget fullspäckat av världslirare och sedan kan de inte spela ihop. Den här gången har det väl också varit lite si och så på vägen mot finalen men igår visade de att de verkligen spelade som ett LAG. Är det inte lite typiskt att att en spelare som Kovaljchuk som har varit kass hela turneringen avgör hela skiten? Så är det oftast med stjärnspelare. Bäst när det verkligen gäller....

image232
Alexander Ovetjkin-nybliven världsmästare

Lite synd om Canada tyckte jag i alla fall för det är inte kul att förlora en VM-final på att de inte kan hålla pucken på rätt sida sargen. Skulle tro att den svenska domar-duon kommer att få en hel del kritik idag....

Fick faktiskt lite ordning i huset igår i alla fall. Skurade överallt och det var var verkligen behövligt. Annars fick jag inte så mycket mer uträttat. Gjorde en jättegod Moussaka som jag faktiskt kunde njuta av....
Angelina sov i tre(!)timmarpå eftermiddagen så hon var pigg som en mört på kvällen och hon och Stefan härjade runt så jag nästan fick nervsammanbrott.
    
image234
Supergod jordgubbs-milkshake! Finns på ICA Supermarket. Hoppas att den kommer med chokladsmak också

image233
Angelinas nya Hello Kitty-sandaler som hon fick av mormor i lördags

Idag ska jag försöka gå ut i alla fall. Igår var jag bara ute för att slänga skräpet. Känner att jag behöver lite frisk  luft åtminstone men jag vet inte hur mycket jag kan anstränga mig. Det märks nog. Jag blir ganska trött fort. Får passa på att vila så mycket som möjligt för imorgon är det jobb igen....

image235
Angelina matar stackars Stefan

Kollade vågen imorse också. 2,3 kilo har jag gått ner den här veckan och det är jag supernöjd med. Nu gäller det att hänga i även när halsen blir bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback