Svenska sommaren är bäst!

image270

Just nu önskar jag mig en bärbar dator så jag kan sitta ute och blogga. Vill aldrig gå in. Inne är det cirka trettio grader och icke behagligt. Ute är det 23 grader och alldeles underbart (om man bortser från myggen då)....
Det finns bara några enstaka dagar om året som jag inte kan tänka mig att åka utomlands och det är dagar som denna. För när vädret i det här landet visar upp sig från sin bästa sida då finns det i mina ögon inget som slår det.
När man sitter en sen sommarkväll och tuffar hemåt med båten på en spegelblank sjö och tittar på solnedgången och allt det gröna runt omkring det är då man älskar livet. Svensk sommar när den är som bäst.

Angelina älskar också att vara ute och hon ser ut därefter. Smutsig hela hon. Smutsig men lycklig.

Idag har jag jobbat fram till tre. Var väldigt lugnt. De flesta lyckostar hade väl flyttt till stranden....

Nu på eftermiddagen for vi först till Götes och käkade lite mat och sedan for vi ut till pappa.
Passade på att tvätta bilen (pappa gjorde i stort sett allt) så den blev ren och skinande. Angelina envisades att rycka Fjosok i svansen och då rev han henne. Sen trampade hon på brännässlor så hon är jättefin nu....

image271

Peter är på spelning i Gustavfors så jag är ensam hemma. Skulle faktiskt velat att följa med och lyssna på dem. Har bara hört dem spela på CD och det är ju inte riktigt samma sak. Det är för övrigt deras andra spelning (tror jag) på två år så det är ju inte direkt lätt att få se dem. Hemligare grupp får man leta efter....

 Så fort Angelina har somnat tror jag att jag ska gå ut och sätta mig med en bok i solstolen. Egentligen skulle jag behöva städa för det är minst sagt stökigt här, men det känns lite fel att göra det när det är så underbart väder. Städa kan man göra när det regnar. Under tiden får man stå ut med lite skit.

Jag har verkligen gjort bort mig idag. Lotta skulle på möhippa med sin svägerska idag och jag visste att de skulle fara vidare till Karlstad efter att ha börjat lite smått i Årjäng. När hela följet kommer in för att käka lite lunch på cafét så säger jag därför käckt:
-Jasså ni laddar för Karlstad ser jag!
Den blivande bruden tittar lite förvånat på mig och resterande ser ut som om de vill döda mig och då förstår jag att hon inte vet om vart de ska....SMART TERÉSE! Lyckas sabba en möhippa bara sådär....bara för att jag inte kan knipa käft. Gud vad jag skämdes.....Tänka ibland vore kanske bra....får väl skylla på värmen.....

Nä nu ska jag ta hälja och götte tet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback