Vilken match det blev!

Jag pratar naturligtvis om Champions League-finalen mellan Manchester U och Chelsea igår. Den hade allt en fotbollsmatch ska ha. Finlir, nerv och en oerhörd dramatik.
Till en början såg det ju ut som om Manchester med Ronaldo i spetsen fullkomligt skulle köra över Chelsea men andra halvleken ägde "de blå". Med lite flyt så hade Chelsea punkterat matchen där. Men det var inte en sådan där kväll när Chelsea hade tur. Ballack träffade både ribba och stolpe och Terry halkade i det våta gräset när han skulle skjuta hem pokalen.

Jag hejar ju på Man U så jag var helt klart nöjd efteråt, men kunde inte annat än att tycka väldigt synd om Terry efteråt. Han såg helt knäckt ut stackarn.

Bäst på planen var förstås ändå Christiano Ronaldo. Helt himmelsk att se förutom när han försöker filma till sig frisparkar. Jag visste dock redan innan han lade sin straff att han skulle missa. Ryan Giggs däremot var stensäker.

Nu har alltså Man U tagit dubbeln i år och man kan ju undra hur länge sir Ferguson ska leda detta superlag? Gubben måste ändå beundras. När andra lag avverkar två tränare per säsong så sitter han kvar år efter år efter år...

Vilken bitch-slap an fick in Didier Drogba. Totalt orutinerat och onödigt.

Vad konstigt det blev när alla helt plötsligt fick kramp på en och samma gång. Förlängningen stod helt still i en minut när alla stod och stretchade.

Matchens läckerbit var Paul Scholes väggspel vid 1-0 -målet samt Edwin van der Sars räddning.

Nu längtar man ju ännu mera till EM....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback