Lite cath up...

Yess äntligen lite tid över för att blogga. Tänkte lägga in lite bilder från helgen som har gått.

Vi kan börja med fredag...


Förberedelser inför julskyltningen. Lite hjärtan förstås....


Tomtar på loftet



Granar gjorda av upp-och-nedvända glass-strutar



Ska bli pepparkakshus

Stefan fyllde år på fredagen så vi grattade honom på morgon och han fick ett Simpsons PSP-spel. Sedan var vi nere i Sporthallen för att kolla när han spelade pingis-KM. Jag hann dock inte se honom alls innan jag var tvungen att åka till jobbet. Väldigt synd. Han förlorade i alla fall två matcher och vann en så han gick inte vidare tyvärr. Det var han väldigt besviken över....

På kvällen kollade vi Idol och fick se när Anna helt felaktigt åkte ut. Tyckte att hon var super i fredags. Hon kan vara svajig men när hon får välja låtar och köra sin egen stil så är hon suveränt duktig. Undrar hur långt den där gaphalsen med långa håret och tjejrösten ska gå egentligen. Jag fattar inte!

Lördagen.............
Hade tänkt att åka tidigt till Karlstad men vi tog en liten sovmorgon. Kom iväg vid halv tio. Åkte först till Stuvbutiken och kollade golv till köket. Lutar åt att vi skippar klinker och satsar på klickgolv som ser ut som klinker istället. Hittade två väldigt snygga golv.

Tys R Us var nästa anhalt och då blev Angelina minst sagt nöjd. Inhandlade ett gäng med julklappar. Skönt att vara klar med några. Angelina visade på sätt och vis ut själv vad hon ville ha. Jag fick springa in efteråt när hon satt i bilen och köpa.

Sedan var det dags för dagens huvudmål nummer 1. IKEA.


Angelina blev trött i benen och vilade sig lite på vagnen


Här är Angelina ännu tröttare och har satt sig i en skylt och börjat ta av sig skorna. Efteråt lade hon sig på fällarna och ville sova....


Efter att ha fått en korv från en Select-mack så är Lina nöjd och glad på hemvägen....


Hade inte många millimeter kvar att sitta på under hemfärden. Vi fick tag på allt som vi ville ha till Stefans rum plus lite till såklart. Allt för drygt 4000 kronor. Ikea är verkligen ett fantastiskt ställe. Skulle egentligen in på Bergvik också men det insåg vi att Angelina aldrig skulle tillåta och inte våra nerver heller. Sista halvtimmen på Ikea går inte till historien som ett av mina ljusaste minnen. Angelina blir ganska svårhanterlig när hon är trött och började att valsa iväg lite varstans samtidigt som jag och Peter försökte hålla reda på att köra den tunga vagnen samt en riktigt irriterande gardinstång som jag var rädd att jag skulle slå i huvudet på folk. Inget drömscenario direkt. När vi skulle betala så skulle vi helt plötsligt byta kö. Då satte sig Angelina sonika på golvet mitt framför vagnen och vägrade flytta på sig samtidigt som det tryckte på en hel drös med folk med vagnar bakom. Det hela slutade med att jag lyckades att ha sönder Angelinas ballong när jag försökte få henne att resa sig upp och komma ur vägen. Det finns en anledning varför det finns ett lekland där man kan dumpa kidsen....

Fick springa in på Bergvik själv en snabbtur för att köpa World of Warcraft ill Stefan. Passade på att köpa ett litet spel till mig själv också....


Nu ska det skrålas "The winner takes it all" för allt vad tygen håller. Tjihooo...


Hoppade in hos fadern på hemvägen och kollade på lite hockey. Gick ju inte så bra....men men....
Andréa och Glenn var också där och de har börjat ge sin dotter lite konstiga vanor är jag rädd ha ha...



Skulle ha fått med en TV ifrån farsan men den fick helt enkelt inte plats i vår fullsmäckade bil så det fick vara....

Resten av kvällen ägnades åt att tömma Stefans rum från leksaker (jag), ihopskruvande av diverse möbler (Peter) samt städning. Lina var snäll och tittade på Teletubbies under tiden. Vid tolvtiden så orkade vi helt enkelt inte mer. Då var det slut med oss och gonatt...

SÖNDAG:

Tog en välbehövlig sovmorgon till halv tio men sedan blev det fart på oss. Peter städade undan i Stefans andra rum och jag och Angelina for upp till ÖB för att hitta lite dekorationer att ha på väggarna. Var lite här och där men vi skrapade ihop litegrann i alla fall.

Gjorde en smörgåstårta som blev lite lustig. Det är svårt att veta hur mycket man ska köpa av allt när man gör hemma. Jag är ju van att ha obegränsat med råvaror när jag gör smörgåstårtor på cafét. Såhär såg den ut i alla fall. Med tonfiskröra på Peters begäran...



Sedan var det dags för städning. Hade plockat undan det mesta redan på lördagen så det blev inte så allra värst. Lite skurande bara....

Stefan anlände strax före fyra och blev glatt överraskad när han fick se sitt nya rum. Tror att han kände sig lite stor när alla leksakerna var väck. Han och Peter provade nya stolarna och spelade NHL 2009 en stund.

Vid sex kom tjocka släkten och kalaset kunde börja...


Stefan har öppnat presenter


Andréa och Linnéa inspekterar Teletubbien som Angelina fick av Mikaela och Marielle


Linnéa spelar groda



Angelina snor en köttbulle från smörgåstårtan


Daimtårta som Stefan älskar. Direkt från frysen på ICA. Hade jävlats lite genom att portionera ut dem på två tårtor så han fick blåsa rejält.


Efter två och en halv timmes kalas så var vi ganska trötta allihop och sen fick det bli en film som avslutning på helgen. Stefan fick i stort sett allt han önskade sig och var helnöjd med helgen. Vi sov gott allihop inatt....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback