Summering av Allhelgona-helgen...

Jäpp då var det time för lite uppdatering. Inte för att jag har varit särskilt upptagen den här helgen men jag har helt enkelt inte haft lust att blogga.

Vi kan väl börja med fredagen som mestadels bestod av jobb. Det var verkligen otroligt mycket fok hela dagen och jag måste erkänna att jag var rätt så sleten på fredag kväll.
Stefan åkte till Karlanda på kvällen för att sova över hos en kompis. Tittade lite på Idol för en gångs skull. Tycker verkligen att det är sämre finalfält än det någonsin har varit och den där Lars är ju bara en stor fjant när han håller på som han gjorde...Ska han göra bort sig inför hela Sverige kan han väl åtminstone hitta på något kul. Däremot tyckte jag att Anna gjorde en fantastisk version av Stad i ljus som jag tycker är en oerhört vacker låt.


Den här snygga häxan kom och hälsade på. Tror i och för sig att det var redan på torsdag....

Fick för mig att jag ville ha en lykta utanför dörren lagom till AllaHelgona. Morsan var snäll och gjorde iordning den här till mig...

Lördag:
Sovmorgon eftersom cafét var stängt. Passade jag på att utnyttja trots att både Angelina och Peter var och ryckte i mig....Kom väl inte upp förrän sisådär halv tio. Skööönt. Eftersom det var så fint väder så klädde vi på oss och gick ut.


Peter var duktig och bytte däck på bägge bilarna.


Angelina var ute och rullade dockvagn. För övrigt min gamla som jag hade när jag var liten.


Jag själv krattade löv. Vi har inte ett enda träd (förutom tujan) på framsidan men löv det har vi så det räcker och blir över.... Passade även på att bära in saker som skulle ha varit intagna för cirka en månad sedan. Bättre sent än aldrig...

Sen fick Peter för sig att vi skulle dra till Töcksfors. Var väl egentligen inget speciellt jag skulle ha men vi hade ändå inget speciellt för oss.


Åt helgspecial på Joés Diner: stekt potatis med fläskfilé och kantarellsås. Mycket gott!

Handlade inte värst mycket. Några frottéhanddukar och badlakan på Carlssons samt ett par leggings på Kapp Ahl. Har däremot sett en stickad kofta där som jag vill ha. Hade inte riktigt tid att kolla in den eftersom Angelina var överallt men den tror jag att jag vill ha....

Kvällen ägnades åt att slöa framför TV:n. Det kom inte en enda unge hit under hela kvällen! Jag som hade laddat med massa godis. Dessutom sådant där slisk- godis som barnen tycker om men inte jag själv. Nåja, Stefan äter nog upp det när han kommer hem. Han stannade nämligen en natt till hos sin kompis.

Kollade Dansbandskampen som vanligt. Jag erkänner: jag är helt fast i programmet. Jag hejar på Scotts för att de är minst dansbandsaktiga samt att juryn har bestämt sig för att de vill att de ska röstas ut. Ska bli kul att se vad som händer nästa vecka....

Angelina hade sovit middag sent så hon var pigg och vaken hela kvällen till skillnad från oss. Först somnade Peter i soffan och jag slötittade på När lammen tystnar. När jag sedan hade lagt Angelina så var det jag som somnade....

Söndag:
Tog en likadan sovmorgon idag. Så dödens trött! Hoppas att det snart går över det där för det är jobbigt att inte ta sig upp på morgonen.
Eftersom det var strålande sol så bestämde jag mig för att gå och kolla in brorsans nya hus. Jag och Angelina klädde på oss och tog en promenad.

De här läskiga målningarna fanns i taket över källartrappan. Angelina blev rädd och jag med...litegrann i alla fall...


Hiskeliga sovrumstapeter...


Andréa tar en paus från parkettrivandet.


Vardagsrummet....

Utan att överdriva så kan man säga att min käre bror har köpt sig en jäkla massa jobb. Men om jag känner honom rätt så kommer det att bli jättefint när det väl blir klart.

Jag och Angelina fortsatte promenaden upp till simhallen där jag hämtade headsetet ifrån träningslokalen. Ska försöka använda det imorgon på aerobicen om jag får fart på det hela. Det är bara två sladdar så det borde gå tycker jag...


Angelina ville gå upp till trollet så det fick bli lite gungande samt rutshkane-åking. Jag blev både smutsig och blöt i baken men vad gör väl det...?

Nu har vi käkat middag och lilltrollet sover. Ska snart hämta hem Stefan tänkte jag. Sedan får det bli lite aerobic-övande tror jag samt att jag måste intervjua min sambo angående en artikel jag ska skriva för arjang.nu. Behöver inte ha tråkigt i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback