Anna Skipper får mig att rysa...

Åååååå vad jobbigt det är med en unge som vägrar att sova!! Har försökt med Angelina i cirka två timmar nu men det är omöjligt. Vet inte om hon är övertrött eller inte trött alls.
Försökte lägga henne i min säng men hon bara ligger och gör fejk-snarkljud, vilket låter så kul att jag måste bita mig i tungan för att inte skratta högt.

Vadå? Vad har jag gjort? Kolla in högen med utspridda foton till vänster....

Har faktiskt fått Angelina att sitta still en hel halvtimme framför TV:n idag. Vi kollade på Teletubbies-DVD:n. Angelina blev stormförtjust men personligen tyckte jag att det var det sämsta barnprogram jag någonsin sett. Totalt meningslöst!

 Sen tittade vi en stund på "Du är var du äter" och åt lite Vienetta-glass.
Undrar om Anna Skipper är lika mycket översittare privat? Jag får rysningar av avsmak bara av att lyssna på henne. Måste man vara så dryg och osympatisk som hon är för att få människor att gå ned i vikt? Nä det tror jag verkligen inte. Det måste funka bättre med en person som kan vara en aningens mer positiv. En person som inte trycker ner dig i skorna totalt. Usch, fy och blä för Anna Skipper. Dessutom så ser ju maten som hon ger försökskaninerna mestadels riktig äcklig ut. Skulle tro att viktnedgången snarare beror på att ingen äter det som hon rekommenderar utan helt enkelt skippar maten överhuvudtaget.
Idag var det stackars Sara Löfgren som fick veta att hon typ var världens sämsta person som drack en mugg med kaffe. Det är ju sjukt! Och så fullständigt HATAR jag det där ajabaja-köret och översittar-tonen som Skipper använder. Ska inte titta någon mer gång för jag blir bara arg! Nog om detta....

Stefan gör svenskaläxan. Han har varit otroligt duktig den här veckan med läxorna. Stor skillnad!

Den här veckan har jag verkligen varit en riktigt sträng "uppfostrar-mamma". Jag erkänner att jag verkligen kan vara en curling-förälder titt som tätt fast att jag vet att det verkligen inte är rätt väg att gå. Men det finns en gräns någonstans. För att detta hem ska kunna fungera när jag är ensam krävs det en viss disciplin och då är det bara tjat, regler och sedan belöning som gäller. Stefan har jag varit på som en hök mest hela tiden. Det handlar om allt från att göra läxan till att plocka upp kläder och saker efter sig. Men allt tjat har verkligen gett resultat så då är det väl värt det. Till sist så kanske det sitter. Hoppas går ju alltid....
Angelina har också fått sin beskärda del av uppfostran när det har varit befogat. Just nu så har hon kommit in i en period när det är en hel del trots inblandad och detta leder också till en hel del gnäll när hon inte får som hon vill. Allt är "Linas saker" och när Stefan värnar om sina saker så slår hon. Det handlar bara om vem som är mest bestämd och där besegrar hon mig inte så lätt. Försöker lära henne att säga förlåt när hon har varit dum men det har inte fungerat hittills i alla fall.


Blev en lite speciell torsdag idag eftersom Peter är kvar i Norge. Han ska på någon jäkla jobbarfest imorgon kväll så jag jobbade förmiddagen idag.
Fick faktiskt en komplimang av en norsk dam idag. Hon sa att hon tyckte det var så "koseligt" att komma till vårt café och att de kände sig så välkomnade när en sådan glad och go tjej tog emot dem (Jag alltså). Blev ganska generad men sa tack så mycket. Det har jag lärt mig att göra. Komplimanger ska man ta emot utan att tveka. Det värmde i alla fall väldigt mycket....

Hade tänkt att träna idag eftersom jag inte hann igår, men det verkar ju inte bli av så länge Angelina är vaken. Att träna efter klockan elva på kvällen är inte så jäkla bra för jag somnar aldrig och dessutom har man för lite energi. Känner mig sugen på att ta en joggingrunda någon dag. Kanske jag kan klämma in på söndag? Då hade jag också tänkt att tvätta min stackars lortiga och bortglömda bil.

Nu ska jag göra ett nytt försök att natta skruttan och sedan invänta reprisen av "The Tudors" samt vara glad för att Färjestad äntligen vann!

Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback