Gustav Adolf

Orkade bara inte blogga igår. Var inte hemma förrän vid nio och sedan skulle läxor göras, ungar nattas och sedan var jag helt slut. Hann knappt lägga huvudet på kudden innan jag kolade....

I alla fall så började gårdagen med en sedvanlig tur ut till Smolmark. Sedan var det dags för utvecklingssamtal på dagis. Allt var bara bra förutom att Angelina blivit väldigt reserverad mot vuxna och barn som hon inte känner så väl. Ibland hade hon till och med blivit ledsen. Dagispersonalen visste inte vad det berodde på men jag personligen tror att det är en period hon går igenom. Hon har varit väldigt "mammig" på senaste tiden.

Igår var det dessutom Gustav Adolf-dagen och detta firade vi naturligtvis på cafét med Gustav Adolf-bakelser. Detta är en nästan 100-årig tradition som startades av en göteborgare för att fira Gustaf II Adolfs dödsdag. Vi sålde väl cirka 100 stycken ungefär vilket är bättre än föregående år. Gustav Adolf-traditionen har liksom lite glömts bort år efter år.


Våra Gustav Adolf-bakelser (choklad-domer) som innehåller mjölfri chokladbotten, krisp, mjölkchokladmousse samt överdrag i ganach. Supergoda!

Vi har reagerat litegrann på att vi har sålt väldigt mycket bakelser överlag den senaste tiden men jag tror att BIttan har rätt när hon säger att lågkonjukturen är bra för våra affärer. När folk inte har råd att skaffa platt-TV, dyra bilar och märkeskläder så är en kopp kaffe och en bakelse en ganska billig guldkant i tillvaron. Det trista och gråa vädret kan ju också bidra förstås....

Klockan sex hade vi styrelsemöte med ÅGF inplanerat med ganska många punkter på dagordningen. Klarade dock av det hela på cirka en och en halv timme så det var ganska bra marscherat. Jag hade dock en hel del städning kvar efteråt så jag blev därför ganska sen.


Såhär lett mig var jag innan jag var färdig med allt!

Nu så är det en timme tills jag börjar jobba igen och idag blir det nog som vanligt på fredagar plus lite till. Det är ju Fars Dag till söndagen så då brukar telefonen gå varm. Jag har ännu inte hunnit fixa Fars Dags-presenter. Hade tänkt att göra det imorgon men jag åker på att jobba. Det brukar ordna sig ändå på något vis....Viktigast är ju ändå tanken...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback