Lördagsmys med dansband...

Usch vad dåligt med bloggande det har blivit den här helgen. Har liksom inte hunit med ordentlgt.
Igår var det ju full fart på jobbet hela dagen och likaså idag.


Fredagar är verkligen hektiska i vanliga fall men igår var det helt lagom tempo eftersom vi var tre istället för två. Det gör otrolig skillnad. Jag kunde stå och göra fem smörgåstårtor utan att stressa trots att det var väldigt mycket folk. Skönt!
Var lite seg på kvällen när jag skulle städa och kom inte hem förrän åtta.

Det var verkligen den hittills bästa finalomgången av Idol igår. De flesta utom Lars och Johan var bra. Fick till sist fullständigt kapitulera för Kevin. Trodde aldrig att han skulle klara rocktemat men han slog knock-out på de andra. Alica var också riktigt bra.
Roligast var Desmond. Så otroligt dramatisk, högljudd och fullständigt för mycket som bara en amerikan kan vara. Men han har ju en otroligt imponerande meritlista så killen är antagligen ett geni med snuskigt mycket pengar. Han verkade dessutom peppa och inspirera deltagarna ordentligt eftersom de var så klart mycket bättre än vanligt.
Annars gillar jag Anders Bagge mest. Han verkar vara en av de snällaste och goaste människorna som finns. Man blir på gott humör när man ser honom.


Amerikansk


Imorse försov jag mig-igen....Börjar bli en ful ovana. Vaknade fem över åtta så det blev lite bråttom.
Mycket folk idag till en början men ingen panik.
Det stora samtalsämnet var gårdagens dragning av Postkodmiljonären. Lotta försökte övertyga L. om att han hade vunnit men han vägrade att tro på det "förrän han hade pengarna i handen". Förstår honom för sådan är jag med.
Ringde till morsan för att gratulera henne till 20 000:- för hon hade två lotter men hon vågade inte heller tro på att hon hade vunnit. Vi får väl se vad det lider....
Jag har i alla fall skickat in anmälan till Postkodlotteriet efter detta. Varken jag eller Peter spelar på varken hästar, fotboll, Lotto elller annat och då är det ju lite svårt att vinna. Postkodlotteriet är ju smart eftersom du själv inte behöver göra värst mycket. Bara håva in pengarna...haha...

Jag har fixat Fars Dag-present i sista minuten som vanligt så nu kan jag vara lugn.....

Har även ändrat designen på min sida igen. Hittade den här och lyckades fixa allt själv. Helst skulle jag vilja göra en alldeles egen design, men det får bli nästa steg.


Hittade den här gamla bilden på Scotts. Är det verkligen de?


Dansbandskampen var inte lika kul idag som de andra gångerna. Scotts var bra som vanligt men Larz Kristerz var lite tråkiga tycker jag. De andra tre banden var helt bedrövliga och fruktansvärt dåliga musikaliskt sett. Bara entonigt och tomt blev kompet utan något som bröt av. Tror till och med att jag skulle ha klarat att spela med dem.

Nu får det nog bli "Enemy of the state" med Will Smith och Gene Hackman som kvällsavrundning.

Imorgon är det Fars Dag och då ska jag vara snäll mot både min far och Peter hela dagen. Jag lovar....

Dessutom tar Kalmar officiellt guld imorgon!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback