Full fart fredag...

...var namnet på ett av Radio Värmlands program för typ hundra år sedan. Fick inspiration av Inga M. att göa en bild-dagbok så jag gick ut med goda intentioner på fredag morgon. Tyvärr fick det hela ett abrupt slut när jag glömde kameran hemma....Men ni ska få titta på de bilderna jag hann ta....


Något sliten Tessan har nyss klivit upp...


Stefan älskar bacon till frukost och ibland har jag tiden att stå och steka det...



Liten koll på bloggar samt mail hann jag med på morgonen


Köpte lite frukostbröd och annat på OK när jag hade skjutsat Stefan till skolan.


Solstrålen har vaknat!


Jag lyckades efter många protester att få på henne en klänning...

Fler bilder blev det inte igår.

Fick börja dagen med ett ytterst trist samtal från en viss person som jag hade en diskussion med även förra fredagen. Börjar bli en ganska jobbig vana. Det gällde ÅGF och vårt styrelsebeslut att byta lås på alla våra grejer och inte låta någon obehörig använda dem. Tydligen ett väldigt kontroversiellt beslut trots att grejerna är VÅRA och ingen annans....
Man skulle kunna säga att jag vann diskussionen på KO...den här gången också....
Fan jag börjar få riktigt med skinn på näsan. Jag som alltid har varit så otroligt konflikträdd i alla mina levnadsår. Har väl med åldern att göra antar jag.

Arbetsdagen var både lång och slitsam (10 timmar). Mycket folk i rörelse och fullt upp mest hela tiden. Försökte testa lite "anger management" på mig själv. Eftersom jag har vant mig att stå mycket för mig själv inne i kallskänken så blir jag lite ovan att hantera kunder. Resultatet blir att jag ofta  blir mäkta irriterad och arg över omständiga kunder och allehanda småsaker. Jag har alltid varit sådan men nu har det blivit värre. Förr brukade jag kunna dölja det och sedan gick jag in i köket och svor och muttrade men nuförtiden har jag svårare att dölja känslorna.  Alltså bestämde jag mig för att vara den perfekta, glada, leende och mest serviceminded cafébiträdet som det bara gick igår. Det funkade faktiskt riktigt bra. Ibland räknade jag till tio inombords medans jag log fånigt....
Jag är nog ett litet psykfall trots allt....

Kvällen blev lugn (bortsett från en övertrött Angelina) med pizza och sedan tittade vi på "Meet the Fockers". Har sett den säkert tio gånger men jag skrattar ändå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback