Kanelbullens dag

Kanelbullens dag fyllde tio år idag och jag måste erkänna att jag fortfarande tycker att det är lite fånigt med alla dessa speciella dagar hit och dit som är skapade enbart för att kränga någon speciell vara.
Förra veckan var det till exempel Prinsesstårtans vecka...Suck!

Idag har jag i alla fall klarat av att föra en bild-dagbok så håll till godo folks!


Klockan 7.30. Baksidan av cafét. Det regnar och blåser och det lyser hemtrevligt från bageriet.


Passande nog fyller Mr Bagare Broms himself år just på Kanelbullens dag. Till slut kom vi överrens om att han nog var 66 men vi var inte helt säkra...Här gör han i alla fall Operatårtor...


Min frukost bestående av Minute Maid, ost/skinkfralla samt naturligtvis en KANELBULLE!


Disken är laddad...


Dags att göra en bunt smörgåsar


Jag gjorde i ordning några choklad-domer. Den i mitten längst fram blev inte så bra som ni kanske ser...


En stor bunke med skinka och ananasröra. Sjukt mycket kalorier i den bytttan!


Smörgåstårtorna är äntligen klara!


Slutet på arbetsdagen-då måste det städas ordentligt!


Angelina har fått nya fräcka stövlar av mormor och är överförtjust....


Väl hemma är det dags att laga middag. Mexicanagryta med ris, vitlöksbröd och ceasarsallad blev det idag. Riktigt gott för en vrålhungrig mage...


Lite bus med Angelina fick det bli efter maten


Köpte portionsförpackning kräm till Angelina för vi hinner aldrig att äta upp den annars innan den blir dålig. Hon tyckte om den....


Lite chips med sourcreamdip fick det bli till premiären av "Stjärnor på is". Programmet tyckte jag var skittråkigt så jag gav upp efter tre deltagare och dipen var inte så jättegod. Fick som vanligt ont i magen av chipsen.


Slutligen så fick jag gå över till grannen och hämta hem min katt Lizzie. Nu blir jag kattvakt åt deras katter en vecka för de åker till Turkiet imorgon.

Fler bilder än så har jag inte att erbjuda idag.

Peter är på pokerkväll och Angelina har somnat så nu ska jag krypa ner i sängen snart och kolla på " i samlarens spår". Tur att jag inte är mörkrädd!

Hipp hipp hurra! Jag ska få en ny mobil! Peter ska nämligen köpa en till mig i födelsedagspresent. En riktig mobil med MP3, bra kamera och allehanda funktioner som jag troligtvis aldrig kommer att lära mig. Man kunde tydligen videoblogga med den så det kan ju bli lite skoj....Nu slipper jag att släpa med mig den monstruöst stora kameran överallt....

Ha en fortsatt trevlig lördag för det ska jag ha...

Kommentarer
Postat av: Morgan o Bittan

Nu har vi kollat på din blogg...

Domerna ser helt Ok ut. Här på Antigua finns bara backlava, rekommenderas inte. har legat vid poolen hela dagen(i skuggan).Immorron är vi bjudna på barbecue i Mary o Davids nybyggda hus. har inte träffat Greg o Lesley än dom kommer nog imorrn, spännande att se bebisarna

2008-10-05 @ 00:01:34
Postat av: Inga M

Din bilddagbok blev mycket bättre än min, för jag tappade tråden där flera gånger efter en ambitiös början och så går det inte att lämna ut eleverna och skolan på bild. Det var roligt att se hur det ser ut inne i bageriet och jobbet där.

2008-10-06 @ 05:38:16
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Tessan

Det var faktiskt ganska svårt med bilddagbok för man vet inte riktigt vad man ska ta kort på och sedan är det lätt att missa något också. Det värsta är ändå att det tar så lång tid att ladda upp alla bilderna. Annars tycker jag det är jättekul med mycket bilder på bloggen.

2008-10-06 @ 22:23:26
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback