Långsam dag....

Oftast så flyger bara dagarna iväg utan att man hinner att blinka, men idag har allting varit segt och omständigt. Troligtvis på grund av att jag har varit jävligt seg själv. Tog till exempel dubbelt så lång tid som vanligt att få ihop två smörgåstårtor. Röran blev aningens för lös, räkorna trillade av, jag tappade ett halvt kilo majjonäs rätt ner på beredningsdisken och när jag skulle plasta in dem så krånglade det med så jag fick börja om.

Fortsatte min sega dag med att dela ut en latte samt en smörgås till fel person, visserligen till en i samma sällskap men ändå...Jag brukar ju ha koll....

Däremot så har jag haft en riktigt bra latte-dag. Min skumning idag var nästintill perfekt. Jag har äntligen kommit på den rätta tekniken tror jag. Fast det där är lite som när man tror att man har lärt sig spela golf. Det går snabbt över...Nästa dag när man ska skumma så blir allt bara bubbligt och hårt och för varmt....

I eftermiddag tror jag att bakelsehysterin drabbade Årjäng. Sålde extremt mycket bakelser och tårtlängder. Undrar om det har med det råkalla och bistra vädret att göra?

Krånglade med min blinkers-lampa innan jag åkte hem. Det är något jäkla glapp i själva fästet så ibland sluatar den helt enkelt att fungera. Blir tokig på det där så det måste jag snart få fixat. Det räcker med att köra i ett fartgupp (och det finns det ju tillräckligt med här i Årjäng) så hoppar den ur läge. Efter tio minuters trixande med lampan så lyckades jag äntligen få den att lysa som den skulle och det höll i alla fall hela vägen hem.....

Till och med på ICA gick det långsamt idag. Kändes som om jag stod i kön i evigheter (vilket jag inte gjorde men jag ville bara hem).

Ska försöka lägga mig i tid idag för imorron är det fredag igen. Alltså häcken full!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback