Inga ålderskrämpor ännu...

Nu är snart min 28:e födelsedag till ända och jag känner inte av några speciella ålderskrämpor än. Jo förresten. Fick av någon anledning jävligt ont i nacken när jag satt och åt lunch idag men det gick över efter en liten stund. Det kanske var en liten ålderskrämpa trots allt...Vem vet...

Att fylla år nuförtiden är med lite blandade känslor. Det är förstås kul med alla grattishälsningar och så men annars är det inte så speciellt. Jag är ju inte firar/kalstypen direkt. Det är liksom inte så noga....Det var det bästa som fanns att fylla år fram tills man var 20 och sedan så var det inte så spännande längre. Då hade du redan körkort och fick gå på bolaget och då kvittade det liksom vilka siffror man fyllde. Lite så känns det....

Jag har i alla fall haft en rätt så bra födelsedag tycker jag. Var dödens trött imorse när jag körde Stefan till skolan i alla fall. Jag däckade faktiskt när jag kollade Scrubs igår och vaknade med kläder och smink på inatt. Lite slutkörd...???

Började klockan 10 idag och var där en stund och laddade med smörgåsar. Sedan var det dags att kasta sig iväg till MVC för att äntligen få min Depo-proveraspruta som jag skulle ha tagit för en månad sedan.
Den nya barnmorskan undrade om hon skulle säga till när hon stack in nålen (man tar sprutan strax ovanför rumpan) och jag sa nej. Får se i ögonvrån att hon tar sats och i det närmaste hugger in sprutan i köttet på mig. Det var inte så skönt kan jag lova och inte bättre blev det när hon började spruta in vätskan. Det sprängde så jag fick bita mig lite i tungan. Kunde ju inte medge att det gjorde ont efter att ha varit så kaxig....

Ägnade resten av förmiddagen till att göra mina sedvanliga smörgåstårtor. Börjar bli något trött på dem nu. Det här blir den första födelsedagen på länge som jag inte äter smörgåstårta. Jag brukar alltid göra en men i år så hade jag verkligen ingen lust att göra en extra...
Var en riktig bakelse/tårtdag idag och ganska mycket folk i rörelse. Roligt efter en annars stendöd vecka. Blir nog lite mer liv och rörelse under helgen antar jag....

Bittan ringde från Antigua och grattade. Var inte så lätt att höra vad hon sade för det ekade hela tiden, men det var väldigt varmt i alla fall. De skulle hyra bil en vecka så de kunde åka runt lite.

Efter jobbet var det dags för step up. Hade verkligen ingen lust idag men det var som vanligt väldigt roligt när man väl kom igång. Gick bättre med alla snurrarna idag och svett blev man ju som vanligt.


Dessa lakritspipor fick jag av Birgitta innan steppen efter tips från brorsan att jag fyllde år. Behöver jag säga att jag blev barnsligt glad!


 

Efter steppen firade vi med lite kinamat. Bilden ser ju lite äcklig ut men det var underbart gott!


Angelina berättade att brandbilen hade varit på dagis idag och att hon hade "åkt stor traktor" som hon kallar alla stora fordon. Dä va loligt, tyckte hon och visade upp sin fina brandmanshatt....



Väldigt vacker bild på mig när jag avnjuter en bit Greve Spence-tårta.

Lite mer bilder från igår...

Presenten från Glenn och Andréa. Hur tjusig som helst.

Greve Spence-tårtan som nästan var perfekt. Om ett par dagar så är den som bäst. Har återanvänt Angelinas tårtljus. Hon fick blåsa ut det...


Glenn var lite sleten för Linnéa hade skrikit en hel del....


Säger grattis till M. och S. som fick en liten dotter idag några veckor för tidigt och dessutom på halvsyrrans födelsedag!

Dags att ladda för nästa dag som redan har börjat...
Nu är jag lite äldre men förhoppningsvis även lite klokare (fast det tvivlar jag på)....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback