Gårdagens vinkväll i korthet

Som jag har nämnt tidigare så var jag på vinkväll hos U. igår kväll. Slapp att städa på cafét igår så jag lyckades komma dit i hyfsad tid. Var både trött och hungrig som alltid på fredagskvällen. Hungrig behövde jag inte vara länge i alla fall för det fanns så mycket gott att äta så det kunde mätta en hel armé. Många sorters kex, ostar, oliver, druvor, ananas, melon med mera....Det är så himla gott att bara sitta och äta och plocka i evigheter men jisses vad mätt jag blev.
Vinet då?
Jo faktiskt så tyckte jag det var riktigt gott. Även om man är helt novis så känner man ju ändå skillnaderna mellan de olika sorterna. För att vara en som egentligen inte dricker rödvin så fick jag faktiskt i mig en ansenlig mängd. Tror att vi provade sex olika sorter men på slutet blev det lite luddigt alltihop. Dessutom plockade U. fram både Jägermeister och likörer så det gick ner lite annat också...
Skönt att bara ta det lugnt och sitta och babbla i trevligt sällskap. Det behövde jag verkligen efter några jobbiga veckor.


Fullproppat bord!


U. hade bakat en jättegod kaka också som vi åt med grädde till. Lite tryfflar och mörk choklad slank det också ned.


Vips så var klockan efter två och det var hög tid att vingla hem. Mörkt var det men inte kallt i alla fall. U. var snäll och ringde och kollade så jag hade kommit säkert hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback