Världens mest förvirrade??

Ojojoj vad jag är trött just nu. Kom hem ifrån aerobic-passet för cirka en och en halv timme sedan och har inte hunnit att varken duscha eller äta än så nu är jag nog mitt i ett blodsocker fall....

Den här dagen har varit minst sagt hektisk. Det är i och för sig de flesta av mina dagar så det är inget nytt men idag var jag nära hjärtinfarktgränsen.
Blev lite sen iväg till Smolmark imorse och sedan hamnade jag bakom en snigel på tillbakavägen. I och för sig så körde väl människan ganska så vettigt eftersom det kunde vara underkylt regn och så...men tid tog det i alla fall. Blev cirka fem minuter försenad så det var ändå inte värst. Lotta blev lite oroad eftersom det var en stor utryckning precis innan jag kom och jag brukar ju inte vara sen speciellt ofta. Det var någon trafikolycka på E18
tror jag.

På jobbet var det i alla fall lugna gatan. Hann till och med att steka hamburgare, ägg och bacon under "morgonruschen" för idag var det verkligen ingen rusch alls....
Det värsta är att man blir lite vilsen i huvet när det blir lite lugnare. Precis vad som helst kan hända då.
Lotta ringde nämligen för en liten stund sedan och sa att hon hade tagit ut kycklingen. Jag var som ett frågetecken. Vaddå kycklingen?
Efter ytterligare några sekunders betänketid så kom jag på att visst fan jag satte in kyckling i ugnen en halvtimme innan jag slutade som vi skulle ha till smörgåsarna imorgon. Det var halv tre. Lotta hade tagit ut den halv sex och då kan ni ju tänka själv hur den såg ut efter tre timmar i 175 graders värme....Gissa om hon skrattade.....Det gjorde däremot inte jag för jag hade då precis skällt på Stefan att han minsann är den mest förvirrade på jorden.

Stefan letade nämligen efter sin PSP-laddare när jag kom hem och som vanligt fick jag skäll för att den inte satt i kontakten på golvet. Jag hatar nämligen att ha alla laddare och andra tekniska sladdar liggandes över hela huset så jag lägger dem resolut i städskåpet eller i Peters "data-skåp". Hursomhelst så låg inte denna laddare där så jag fick ringa till Peter som otroligt nog hade bättre koll. När vi väl hittade laddaren så hade Stefan förlagt PSP:et när han letade efter laddaren. SUCK! Jag hittade dock PSP:et efter cirka två sekunder så det var ingen fara....Slutet gott....


Stefan blev såhär glad så han var tvungen att räcka ut tungan när jag fann PSP:et

Gick betydligt bättre på aerobicen idag. Var inte fullt så nervös. Vi var sexton stycken och då var det en hel del nya med. Blev riktigt trött på slutet faktiskt. Efteråt kom det fram flera som sa att de tyckte passet var jättekul. Väldigt väldigt kul att höra och då blir jag inte så lite stolt....

Stefan har som vanligt varit på "Vått is life" och sedan har han varit barnvakt åt Angelina. Hans måndagar är också rejält tuffa. Angelina hade i alla fall inte bajsat den här gången så han var bra nöjd...
Angelina var så trött när jag kom hem så hon vill självmant sova.
Idag när jag kom och hämtade henne på dagis så var hon så söt när hon cyklade omkring i full fart. Hon älskar verkligen att cykla! Hon fick vara ute en liten stund till i det fina vädret när vi kom hem.

Handlade på ICA tidigare idag och fick en ganska konstig kund före mig. Det var en ganska ung tjej som började tjata på kassörskan om att hon hade fått betala för något som inte var hennes. Hon fick vänta tills jag var klar med mitt och sedan kunde jag inte undgå diskussionen som följde. Tjejen fick naturligtvis tillbaka pengarna och fick skriva under sitt felkvitto. Man såg på henne att hon var väldigt upprörd. Så utbrister hon argt:
- Jag tycker ändå det var sååå jäkla dåligt gjort av honom (kunden som var före henne som hade glömt kvar grejen som hon fick betala) att bara lämna den där och låta mig betala den. Så fräckt gjort!
Varken jag, kassörskan eller kunderna bakom tror knappt våra öron.
Kassörskan påpekar lugnt att han högst troligt inte gjorde det med flit.
Tjejen fnyser något, fortfarande lika upprörd och stegar ut ur affären.
Jag kan knappt hålla mig för skratt. Varför tror hon att folk på pin kiv står och stoppar extravaror på rullbandet när hon ska betala? Hur normalt är det egentligen? Bara undrar....Brukar ni göra så???

Äsch nu börjar det här bli riktigt långrandigt. Nu ska jag ta mig lite mat  och sedan nanna kudden....Det är en hård dag imorgon också med jobb och sedan cirkelträning....

Ciao....

Mina två "fosterkatter" som jag just nu sköter åt mina kära grannar. Saga till vänster och Fritz till höger. Tyvärr har de här två inte rikigt samma rytm. Fritz kommer alltid in när han ska och går ut när han ska. Saga är däremot ganska oberäknelig så de kommer i otakt hela tiden. Det blir en hel del springande för att kolla vart de är....Undrar förresten om Fritz verkligen får ligga på bordet???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback