Kvalitetstid med barnen....

Det härligaste med att ha ledigt såpass mycket som jag har är att man får bra med tid över till att hitta på något med barnen. Angelina är inne i en riktig "mamma-period" just nu och vill ha med mig överallt. Det går ju naturligtvis inte hela tiden och då blir det väsen en stund vill jag lova. Helst vill hon laga mat och bjuda mig på den inne på sitt rum. "mamma sitta där" säger hon bestämt och leder in mig till sitt bord. Sedan matar hon mig med alla möjliga läckerheter av plast.

Angelina i full färd att skära upp en banan

Men när det gäller bordskicket så finns det en del att kvar att lära...

Stefan var på juniorerna nere på församlingshemmet idag. Naturligtvis hade han glömt bort att gå direkt efter skolan (som var det sista jag påminde honom om i morse) så han fick skynda sig tillbaka. Han tyckte i alla fall att det var görsköj.

Nu börjar också läxorna att komma och eftersom det blir mer och mer för varje år så ställer det lite större krav på mig också att planera det hela. Med Stefan är det bäst att dela upp läxläsningen för annars blir han fort "lett" sig. Idag gjorde han halva matteläxan och alla engelskaglosor. Han jobbade verkligen jättebra!
Eftersom läxläsningen gick så smidigt så passade vi på att spela lite poker som han har tjatat om en evighet.

Han verkar i alla fall väldigt förväntansfull inför morgondagens studiebesök på den nya skolan och det känns ju väldigt skönt. Ska bli riktigt intressant att se hur det blir...Tidigt måste vi i alla fall gå upp för vi ska vara där redan 7.45 imorgon.

Nu ska jag göra färdigt annonsen som ska till NB imorgon så är skiten avklarad!

En annan sak....
Läste i tidningen att det är lag på att hantverkare som jobbar utomhus på sommaren måste bära minst solskyddsfaktor 13 på läpparna! Detta var i Danmark alltså. Politikerna där verkar ha alldeles för lite att göra...






Kommentarer
Postat av: Neta

Men hej, vilken fin blog du har =)

Flowerroad faktiskt hehe. Du får ta lite smygbilder på min moster i nr 4 ;)



Agneta

2008-09-03 @ 09:44:35
URL: http://jakthulder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback