Mâtenshälja i stort å smått...

Yesss....nu är det väl dags att summera resten av helgen och dess händelser. Det blir inte några bilder tyvärr för på lördagens bravader vågade jag inte ta med mig kameran och igår glömde jag den hemma....

Vi kan börja med lördagen.
Började jobba halv nio och först var det ganska lugnt. Small till först vid halv elva-snåret. Vid det laget hade jag hunnit att fylla upp smörgåsdisken till en bra nivå så det var aldrig någon panik någon gång under dagen trots att det var ovanligt mycket folk. Tror aldrig att det har varit så mycket folk på cafét någon annan mâten faktiskt.
Försökte ta mig hem vid tre men det gick helt enkelt inte. Till sist fick jag gå hem vid halv fem och då var jag ganska mör....

Angelina och Peter hade varit på mâten en kort stund och köpt en ballong som såg ut som en häst. En sådan hade Angelina redan innan sagt att hon skulle ha så det var tur att det fanns! De tröttnade ganska fort på trängseln och gick hem och lade sig för att sova...Lyckosarna...

Stefan däremot spenderade precis hela dagen däruppe och for inte hem förrän halv sju. Han hade somnat tio över åtta på kvällen rapporterade Anna om senare....

Angelina körde vi upp till mormor och sedan bar det iväg till Lennart för lite förfest med hockey. Rögle mot Färjestad. Glenn och Andrea kom upp med Linnéa som sov en bra stund i mitt knä.
Tyvärr så motsvarade inte resultatet våra förväntningar så vi drog vidare till Lotta efter andra perioden. När vi kom dit så fick jag ordentligt magknip så jag trodde att jag skulle få gå hem. Det var väl min mage som har gått på starka mediciner väl länge nu och inte gillade att jag fyllde den med öl antar jag....
Gick som tur var över så vi kunde fortsätta upp på mârten. Hade turen att komma till öltältet i hyfsad tid så vi slapp stå i kö. En kvart efter vi kom in så var det fullständigt kaos i kön.

Mera kaos blev det när det visade sig att de underbara "Baja-Majorna" stod utanför inhägnaden så man var tvungen att gå ut när man skulle uträtta sina behov. När jag skulle tillbaka så antog jag att det bara var att gå tillbaka samma sidoingång som jag gick ut, men där var det stopp. Trodde att vakten skojade med mig men han pekade bara mot den andra kön och jag sa till honom att jag då inte tänkte stå i någon kö en gång till när jag hade betalat 100 kronor redan. Sade också till honom att de andra i kön troligtvis skulle bli rätt sura när jag trängde mig före. Han lyssnade inte för fem öre. Eftersom jag är ganska kort så gick det bra ändå. Jag smet förbi i kön som en liten vessla och var snabbt inne igen.
En kort stund efteråt såg jag Peter och Johan komma tillbaka från ett toabesök och de försökte sig på samma sak som jag och vakten vägrade att släppa in dem. Förstod att Peter skulle bli vansinnig så jag stannade kvar för att iaktta skådespelet. Peter argumenterade länge och väl med vakten och förklarade för honom hur satans idiotiskt hela upplägget var. Vid den tiden började folk trycka på i huvudkön så hela stängslet rasade. Riktigt kaos!

Det hela resulterade i alla fall i att man senare fick komma in i sidoingången trots allt. Tänk att det ska vara så svårt att tänka efter lite före. Lite logik är allt som behövs för att allt ska fungera smidigt trots folks höga alkoholhalt.

Minglade runt i öltältet och pratade med allt och alla. Bandet som spelade var suveränt duktiga. En grupp unga killar som spelade covers och det var fullt ös kan jag lova. Vi hade så kul att vi inte hann att åka några karuseller som vi brukar. Hade ganska ont i halsen och öronen på slutet men det hindrade inte mig från att stå och gasta och dansa till "Basket case" på slutet.

Var helt slut när vi äntligen kom i säng framåt halv tretiden.....

Igår var det inte helt smärtfritt att vakna kan jag lova. Försökte första gången vid halv tio men gick och lade mig igen. Halv elva masade jag mig till duschen, tog en Citodon och somnade en timme till.

Sedan var det hög tid att masa sig upp i Mâtensbacken. Mötte morsan och Angelina ganska omgående så vi gick upp till tivolit och åkte lite karusell samt köpte lite leksaker till skruttan. Hon var så himla trött så hon dalade ganska snart i vagnen. Hittade inte så jättemycket som jag ville ha men jag hittade ett jättesött fleece-set till Angelina och fingervantar. Köpte tretton par strumpor till Stefan, lite rengöringsmedel, läderfett och lite godis. Orkade inte ens bry mig om att köpa blommor. De dör ju bara i alla fall så fort de kommer hem till mig.

Vid fyra hade vi fått nog och traskade hem. Fick bli en pizza-middag och sedan var det gonatt redan vid niotiden. Mâten är minst sagt slitsam...men också väldigt rolig på alla sätt och vis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback