Räknar sekunder och minuter...

Blir en jäkla massa bloggande när man inte har kraft och ork för något annat.
Har legat och sovit i två och en halv timme och vaknade med inte så angenäma smärtor. Nu ska jag ta dos tre om cirka en halvtimme och jag har börjat räkna ned.
Har försökt att få i mig lite saft för min vätskenivå är inte så bra just nu känner jag. Annars har jag intagit en Långa Farbrorn-glass (fy fan va söt!) samt två klunkar nyponsoppa på hela dagen. Känner mig inte ens hungrig idag bara trött, yr och allmänt loj.
Skulle gissa att jag kommer att gå ned några kilo på den här resan och det är ju alltid något positivt....

Lyckades orka läsa insändarna i NB och det är alltid lika intressant men nu tycker jag att debatten går lite på tomgång. Det är Claras torg hit och skumma fastighetsaffärer dit samt beska tongångar om byggnationen vid Ärtetjärn.
Vad det gäller Claras torg och kolossen "Mitt i City" så känns diskussionen minst sagt passé. Det är ju liksom redan klart och då tjänar det ju inte mycket till att debattera saken. Det är ju inte så att man kommer att ställa iordning allting som det var bara för att folk klagar högljutt.
Måste faktiskt erkänna att jag tycker det blev något bättre när bänkarna och träden kom på plats samt efter flytten av trottoaren. Nu känns det i alla fall lite mer symmetriskt.

Idag gjorde Stefan (troligtvis) sin sista dag på Silbodalskolan. Till måndagen börjar han i Smolmark och trivs han så blir han kvar där de sista två årskurserna. Han hade ryggsäcken full med böcker när han kom hem så de fick han ta med sig. Han ska snart åka till sin mor för imorgon är det folkrace och det missar han inte gärna.

Angelinas födelsedag närmar sig med stormsteg och vi bara MÅSTE ta oss iväg till IKEA antingen imorgon eller söndag. Då får man innerligt tro att jag mår bättre. Hon ska få en riktig säng att sova i och lite annat smått och gott till sitt rum. Tänk att min lilla snuttefia redan är två år! Jösses!

Nu tar orken slut så vi hörs säkert senare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback