Jag vill ha en ny driver!

Stora höst-tröttheten har slagit till på allvar. Jag är vanligtvis ganska morgonpigg men nu är det riktigt jobbigt att kliva upp på morgonen. Idag till exempel hade jag satt klockan på halv sex för jag hade tänkt att få lite uträttat innan jobbet. Gick inte så bra...Först ställde jag om klockan till sex. Sen till kvart över sex och sedan till halv sju. Ja ni fattar....
Jag blir på detta viset väldigt sen och får skynda mig som fan.

Såhär ser en typisk morgon ut hemma hos oss (om jag jobbar)...
Jag går upp klockan sex och gör mig iordning i lugn och ro. Väcker Angelina kvart i sju. Byter blöja och sätter på henne kläder. Oftast får jag dock inte upp henne förrän klockan sju. Tio över sju börjar jag med att försöka väcka Stefan. Ibland lyckas det, ibland inte. Kvart över sju knallar jag iväg med Angelina till dagis. Halv åtta är jag tillbaka för att släpa upp Stefan ur sängen och fixa frukost till honom. Sedan skyndar jag mig till jobbet för att hinna äta en smörgås till frukost innan jag börjar åtta. Såhär ser det ut när det flyter på bra. Det gör det inte när man är som en zombie när man väl vaknar så jag hoppas att det är ett fenomen som är snabbt övergående...

Idag var det lugna gatan på jobbet. Alla hade väl handlat av sig under helgen antagligen. Det är skönt när det är lugnt emellanåt för då har man lite tid över att ta en pratstund med kunderna.

Bittan kom in och visade sin nya driver. Den var verkligen jättesnygg och jag blev hur sugen som helst på att prova den. Jag vill oxå ha en ny driver!

Eftersom det var så fint väder bestämde jag mig för att åka ut till golfbanan för en liten träningsrunda. Jag ska ju tävla till helgen och mina resultat har inte varit direkt tillfreds-ställande den senaste tiden så jag behöver kolla över en del saker.
Blev egentligen inte så mycket klokare efteråt ändå....Utslagen som fungerade jättebra sist var urusla. Träsjuan (min favvoklubba) slog jag bara i marken med hela tiden. Chipparna var däremot bra och puttningen också. Provade den "felvända" puttern som jag har fått låna och jag slog mycket rakare med den än med min egen. Ska nog satsa på att putta åt det hållet...
Fördelen med att gå själv och inte ha någon efter sig är att man kan ta god tid på sig att provsvinga och slå flera slag om ett går dåligt. Då är det lättare att förstå vad man gör för fel. Jag kom fram till att jag stressar för mycket i svingen och har ojämt tempo. Därför provade jag att räkna 1001 1002 i uppsvingen och samma sak i nersvingen. Då gick det mycket bättre. Alltid något att ta med sig. Att koncentrationen inte var på topp alla gånger är inte så konstigt när Angelina är med. Man får ta det som en motionsrunda helt enkelt....

Nu under kvällen har jag mest suttit i telefonen för att kolla tider med olika instruktörer eftersom det börjar brinna i knutarna med annonser och scheman som ska vara klara på onsdag. Det är så oerhört mycket jobb innan terminen drar igång men sedan brukar det löpa på ganska smidigt. När allt det administrativa är klart så ska jag försöka börja med att lägga upp själva passen. Väntar på en DVD som aldrig tycks komma. Vill ha lite ny inspiration till cirkelträningen. Vad det gäller aerobicen så får jag nog skynda mig att göra klart den här veckan eftersom mandlarna ryker på tisdag och sen blir det ingen träning på några veckor, bara ont ont ont....Brrr va jag gruvar mig.....

Bye the way så har jag förhört mig om hur Bittans driver funkade. Den var kanon enligt henne så nu vill jag ännu mera ha en jag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback