Ååååå Färjestad....

Åhej och hå vilken nervpärs den här fjärde finalmatchen blev!!! Tur att jag latade mig på cirkelträningen idag så jag hade lite energi kvar i kroppen till matchen. Hann hem till mitten av andra perioden och strax efter jag landade i soffan gjorde HV 2-0. Då såg det onekligen mörkt ut. Sedan kommer FBK ut i tredje perioden och fullständigt pepprar Stefan Liv.
När Nordström satte det där snygga reduceringsmålet så började det kännas som om de kanske skulle klara det här ändå.

Får inte Nordström nytt kontrakt nästa säsong så är Thomas Rundqvist en idiot. Trodde aldrig att jag skulle säga det men...Nordström var sååå jävla bra idag´och har varit det hela slutspelet. Låt honom spela så länge han vill. Den rutinen är guld värd.


När Holös pangade in 2-2-pucken så skrek jah så att hela Blomstervägen hörde antar jag. Trodde att Lina skulle bli rädd av mitt sinnesjuka beteende men hon satt lugnt kvar på golvet och bara flinade åt mig. Jag har börjat så smått att indoktrinera små Färjestadramsor på henne....


Norsk FBK-hjälte nummer 1: Holös....här tillsammans med den ständige hjälten målis-Gustavsson

När förlängningen satte fart så var inte magsåret långt borta....Vilka chanser FBK hade till en början. Sedan svängde det över lite mera till HV-hållet och sedan kom straffen. Vågade nästan inte titta. Skrek lite till när Gustavsson räddade. Hade telefonkontakt med min bror som var på plats. Han var där i restaurangen med jobbet men hade pipit iväg till ståplats så fort han kunde....
Till slut satt den där satans pucken på rätt ställe och än en gång var det en norrman som gjorde det. Guldläge inför morgondagen alltså. Till saken hör att jag faktiskt har en biljett till matchen och jag kommer troligen återigen förvandlas till den hockeyfanatiker som jag en gång var. Kommer att skrika så att rösten försvinner. Klappa så att händerna blir illröda. Hoppa och studsa så svetten lackar. Kommer att gråta av glädje när FBK tar guld. För det gör de. Jag lovar....



Norsk hjälte nummer 2-Holtet. Gör gärna om det där imorgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback