Knappt tre timmars sömn...

...fick jag inatt. Nädå jag hade ingen unge som skrek eller spydde eller något sådant. Jag fastnade helt enkelt i boken jag läser. Det är därför jag inte gärna vill läsa böcker. Hittar jag en bra så glömmer jag både tid och rum. Inatt vaknade jag ur mitt sträckläsande när klockan var drygt tre. Då började Angelina att skrika så jag fick hämta henne till min säng. Fick skräck när jag insåg att jag skulle upp om mindre än tre timmar och då blev det ju naturligtvis omöjligt att somna på direkten. Dessutom var jag vid det laget hungrig också så magen kurrade ganska högt.

När klockan sedan ringde kvart i sex var jag som ett levande lik. Höll på att somna i duschen så det var ett under att jag överhuvudtaget tog mig till jobbet och fick barnen dit de skulle. Skulle dock beskriva mig själv som tämligen osocial de första timmarna. A-M föreslog kaffe och se det hjälpte till på treven. Hävde i mig två koppar och sedan kände jag mig som en människa igen.

Har märkt att jag allt oftare dricker kaffe så nu är jag nog snart en riktig kaffekärring. Jag har ju inga andra laster att ta tag i menar jag. Lika bra att skaffa en till....

Jag överlevde dock även denna arbetsdag och firade detta med att göra mig en riktig god sallad som avnjöts i trädgården på eftermiddagen. Lina lekte med J. en stund medans jag och J:s mamma konverserade ett tag.

Tänkte smyga lite med att jag skulle fara på cirkelträning idag med tanke på vad som hände förra veckan, men se den gubben gick inte Lina på. Fastän hon inte såg när jag bytte om så började hon störtgråta och "ville inte att mamma skulle åka träna". Hon ville med! Eftersom det gick så bra förra gången så fick hon det. Vi plockade med en hel bunt med böcker som underhållning.
Det gick jättebra även idag och hon gjorde inget större väsen av sig. Däremot ville hon inte hem när det var slut....Hon kunde inte förstå var alla plötsligt tog vägen....

Har kollat på DH samt utfodrat barnen samtidigt. Pratade även en stund med Peter. Angelina kunde sträcka sig till att lyssna på vad han sa i telefonen men prata ville hon INTE.
Sen däckade jag naturligtvis i Linas säng efter kvällsagan så nu sitter jag här, lagom mosig och med massa sysslor som jag inte har hunnit uträtta...Jaja...är ledig igen imorgon så det är väl ingen fara på taket antar jag. Behöver nog mera sova gissar jag på....

Har hört på ryktes vägar att det ska bli kanonvarmt i helgen. Hoppas att det är sant för jag är ledig. Hoppas också att bänkskivorna är på plats då....

Till helgen ska det också bli årets första golfrunda tänkte jag. Kan knappt bärga mig tills jag får stå där på första tee och skicka bollen rakt ut i skogen på första slaget....haha...Bittan pratade om förut att hon skulle skaffa loggobollar så nu kommer det att vimla av Bromsbollar där ute i slyn i sommar....

Har haft ordentligt ont i ryggen idag efter aerobicen igår och imorgon ska jag boka tid hos kiropraktorn. Tror att jag har en låsning i ländryggen och den har jag nog haft ett bra tag nu även om jag inte har velat erkänna det. Känns mest på vänstersidan och jag är ganska säker på att den har med all enarmsbärande av Angelina att göra på just vänster arm. Inte så nyttigt det där att kånka runt på 13 kilo på en arm i ur och skur. Hon är ju faktiskt utrustad med två ben och är fullt kapabel att gå med dem också....
Är hursomhelst skönt att få ordning på det där innan sommaren när det blir mycket "gåing" på jobbet. Det är kanske därför jag har haft ont i fötterna också. Mycket skit kan komma ifrån just ryggen.

Är mer än lett mitt hår också och känner mig hur långhårig som helst. Var inne och beställde tid igår och fick inte tid förrän om tre veckor. Jesus! Innan dess kommer jag att vara i upplösningstillstånd antagligen...Då blir det kort kort och ljust igen...Är det sommar så är det.

Bittan fick mig att titta på Susan Boyles beryktade framträdande från "Britain´s got talent" och där kan vi prata askungesage. En dam som är 47 men som ser ut som 67. Alla skrattar åt henne och väntar sig det värsta. När hon öppnar munnen skrattar ingen längre. Bäst är att se Simon Cowells saliga leende medans hon sjunger. Ett klart Halleluja moment! Har ni inte sett det än så gör det här: http://www.youtube.com/watch?v=CR_N9iljeMk Go Susan!

Det var allt från idag....Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback