Plattorna på plats...

Nu är äntligen tegelplattorna på plats och det blev verkligen skitbra! Bättre till och med än vad jag hade trott.
Stackars Peter har stått nästan hela dagen och fogat medan jag och Angelina har varit ute i solen....Livet är allt bra orättvist ibland...


Peter in action...slavarbete pågår....


Plattorna på köksön ä på plats....


Jag roade mig med att renjsa rabatten på baksidan och klippa ned rosenbusken som är överallt. Grävde dessutom upp en annan buske som stod i rabatten bara för att den var ful....Buskar i en rabatt kan jag inte se vitsen med....


Borta! Det var jävligt taggigt och rivigt men nu är den väck!


Peter gör rent verktyg och Jonna och Lina tittar intresserat på....


Köpte ett golfset i plast på Öo B idag till Lina och här provar hon och Jonna klubborna. Ser lovande ut....


Trappväggen klar!



Köksön


Lina somnade framför TV:n. Helt utmattad efter en dag med sol och massa lek i trädgården....

Har faktiskt tagit en sväng till tippen idag också medans grabbarna satte väggen. Kände att jag var tvungen att bidraga med något. Där var det full rusch vill jag lova. Helt tjockt med folk som ville slänga saker...Lina hjälpte mig så bra så...
Hade tänkt att ta en vända till men då ville Peter att jag skulle åka och köpa en pensel till honom så då hann jag inte...

Har dock rensat i trädgården, tvättat samt städat upp efter plattsättningen så jag har faktiskt jobbat lite jag med.....

Nu på kvällen har vi avnjutit säsongens första grillmåltid med marinerad fläskfilé, bakad potatis med skagenröra, grillade grönsaker och cole slaw....Hur gött som helst! Till detta en flaska vitt vin. Känner mig hur slirig som helst nu....Måste vara solen som gör det....

Imorgon är det äntligen dags! Årets första golfrunda. Min kära mor ställer upp som barnvakt och det ska hon verkligen hyllas för med tanke på hur länge jag har väntat på den här stunden....Jag kommer inte ens ihåg när jag golfade senast.  Vi ska ut ett tjejgäng på fyra stycken och det ska bli sol och varmt och hur härligt som helst. Har inga större förväntnigar på resultatet men det spelar mindre roll....

Fattar inte varför inte tjejgänget plus Jarmo inte röstade ut grisen Christian ur Robinson. Jag tycker verkligen genuint illa om honom. Jag förstår det inte....Nina däremot är en salt brud som vänder kappan efter vinden. Hon har verkligen hajat spelet....

Nu ska jag mysa med min man....får passa på när Stefan är hos Anna och Angelina sover som en stock....händer inte värst ofta....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback